Locatarii unui bloc revoltați pe EON Gaz: ”Ne cred proști pe toți?”

29 aprilie 2014 | 6 comentarii

colias excelliumLocatarii unui bloc din Micro 14 au transmis un comunicat de presă  prin care  relatează pățaniile avute cu furnizarea de gaz în imobil duminică, 27 aprilie. Redăm în continuare comunicatul.

Duminică, 27.04.2014,  în jurul orei 20, locatarii blocului Nr. 6 de pe Aleea Neajlov nr. 3, Scara B, Micro 14, Satu Mare, au constatat un puternic miros de gaz la parterul imobilului. Au sunat la toate numerele de telefon de urgență ale EON Gaz inclusiv la numărul 0265928. Nici un echipaj EON GAZ nu s-a deplasat la fața locului. 

Însă luni dimineața, 28.04.2014, în jurul orei 07.00, au constat că cineva a oprit regulatorul de gaz de la scara blocului. Având în vedere că mirosul de gaz se simțea în continuare iar gazul a fost oprit, au sunat întruna la cei de la EON. 

Între timp pe avizierul scării blocului, a fost lipit anunțul unei firme care execută reparații la instalația de gaz. În jurul orei 13.00, prin sute de insistențe și telefoane, li s-a comunicat faptul că gazul a fost oprit de la cei de la EON în urma sesizării din seara precedentă și că reparațiile defecțiunilor constate ar trebui efectuate de o firma agreată EON deoarece ei nu repară țevile scării. Ciudat e faptul că nici un locatar nu a fost anunțat când a sosit echipajul EON scara fiind dotată cu sistem Interfon, sunt șanse minime ca echipajul Eon să fi intrat în seara dinspre 27 spre 28 aprilie în scara blocului, având în vedere că nici un locatar nu a fost anunțat.

În cele din urmă s-a sunat la aceea firmă SC Collias SRL care le-a cerut locatarilor suma de 6000 de ron pentru executarea reparațiilor, urmând să schimbe toate țevile de gaz de pe scara blocului, neștiind exact unde este defecțiunea. S-a sunat și la alte firme din municipiu de specialitate care au cerut între 1200 și 2000 ron pentru aceeași lucrare. Din telefon în telefon, locatarii au aflat că la fel au pățit și locuitorii a alte 50 de scări de bloc din oraș, rămânând fără gaz  prin aceleași metode. Au venit noaptea și au oprit gazul. 

În disperare de cauză, văzând că deși toata ziua de 28.04.2014 s-a sunat la EON GAZ să li se trimită un echipaj care să le spună locatarilor unde sunt defecțiuni, dacă mai sunt scăpări de gaz cine le-a întrerupt gazul și din ordinele cui, locatarii au sunat în cele din urmă la 112, la ora 20, și în cel mai scurt timp posibil s-a deplasat la fața locului un echipaj de Pompieri și un echipaj format din Poliție și Jandarmi.  Pompierii au verificat scara blocului și regulatorul de gaz, spunându-le locatarilor că acel sigiliu pus pe regulator aparține EON. Gazul fiind închis nu sunt motive de panică legate de scurgeri. Pompierii au plecat, iar echipajul de Poliție sosit la fața locului în jurul orei 20.10 a plecat pe la ora 22 așteptând alături de locatari pe cei de la EON GAZ.   Cei de le EON GAZ au sosit după ora 23. Au constat doar că cineva de la EON GAZ le-a pus sigiliul și că nu sunt scurgeri de gaze. Locatarii nemulțumiți le-au adresat o serie de întrebări la care aceștia nu au avut răspunsuri dând din umeri.

Locatarilor li se par suspecte următoarele:

1. Dacă 0265928 este număr de urgență de la EON GAZ, de ce echipajul trimis a sosit undeva după miezul nopții?

2. Dacă a sosit echipajul EON GAZ de ce nu a anunțat locatarii conform procedurilor EON GAZ?

3. Dacă nu au anunțat pe nimeni, cum au intrat în scara blocului acesta fiind prevăzut cu interfon?

4. Dacă nu au intrat, cu ce drept au sistat gazul locatarilor fără să verifice unde sunt și dacă sunt scurgeri de gaz?

5.Oricine poate să sune la EON GAZ, și din răzbunare să lase fără gaz sute de familii, doar printr-un simplu apel telefonic, având în vedere că echipajele care sosesc la fața locului opresc gazul fără să anunțe?

6. Dacă locatarii trebuie să plătească sume imense pentru posibilele defecțiuni ale țevilor de gaz de pe scara blocului, cei de la EON GAZ își asumă vina în momentul în care locatarii de frica acestor costuri nu vor mai apela la cei de la EON GAZ, își vor repara singuri instalația în regim propriu, și se vor întâmpla sute de tragedii??? 7. Dacă cei de la EON GAZ , în cursul lunii octombrie-februarie 2013, au efectuat verificări atât în interiorul apartamentelor cât și la țevile de pe scară, verificări plătite de toți locatarii blocului, verificări ce se fac o dată la 10 ani pe scara blocului și nu s-au constatat defecțiuni, acum la nici 6 luni după acestea, deodată numai au cei de la EON GAZ competențe pe scara blocului?

8. De ce s-a plătit acea 100 de lei pentru o verificare o dată la 10 ani?

9.De ce s-a dat garanția în noiembrie 2013 că nu este o problemă dacă acum au sistat gazul?

10. De ce în noiembrie 2013 cei de la EON GAZ au  avut dreptul și competența să verifice țevile de pe scară, pretinzând și o taxă de verificare atestată de facturi, iar acum nu mai vor să verifice?

11. De ce în toate cele 50 de scări au procedat ca și hoții venind noaptea să sisteze gazul, neanunțând pe nimeni, iar ulterior în fiecare scară a apărut aceeași firmă COLIAS să execute lucrările?

12.Și ultima întrebare, cei de la EON GAZ, ne cred pe toți proști?

Etichete: , , , , ,

Categorie: Locale

Comentarii (6)

Trackback URL | RSS Feed comentarii

Responsabilitatea juridică a comentariilor revine în totalitate autorilor, care își asumă în întregime și consecințele legale

  1. eon=jaf la drumul mare spune:

    in Carpati 1 si 2 aceasta firma a lasat in cutiile postale hartiute prin care isi ofereau servicile,mai mult STIAU cand inceteaza contractele noastre cu cei de la eon!!!!

  2. colias excellum srl =??????? spune:

    cand se va sesiza si POLITIA?
    hartiutele erau cu numele locatarului si cu data exacta la care expira contractul de verificare a instalatiei de gaz……. este clar ca au avut acces la date de la cei de la eon!!!

  3. anna spune:

    Eu am sunat la mai multe firme si toti au raspuns acelasi lucru si nu cred ca are vreo legatura, noi am ales cu cine sa colaboram si pretul evident… deci, nu cred ca e relevant articolul.
    E-on face doar verificariile insa interventiile le paseaza la firmele autorizate asa ca parerea mea este ca mai bine apelez direct la firmele autorizate care fac verificariile necesare si in celasi timp remediaza si problemele. Firmelecare se ocupa cu gaz sunt concurenta celor de la e-on din cate am aflat si practica alte tarife,asa ca cel mai corect ar fii sa ne documentam inainte sa scriem verzi si uscate.
    PS. Eu prefer sa mi se inchida gazul in toiul noptii decat sa sar in aer dormind.

  4. mafioti spune:

    pentru anna…………aici miroase a PENAL….in cutia postala gasesti o hartie cu antetul firmei collias, scrie numele tau si data la care iti expira contractul cu cei de la eon…..( de unde au aceste informatii?) …………la o saptamana – doua dupa acest eveniment vin cei de la eon pentru verificari la apartamentele la care le expira contractul peste aprox. doua luni!!!

  5. terike spune:

    Bună Ziua! Țin să vă mulțumesc personal și în numele locatarilor Bl 6 din Satu Mare pentru că ne-ați ajutat să aducem în fața opiniei publice acest caz nefericit! Am citit comunicatul de presă dat de EON GAZ și se pare că echipajul sosit la scara noastră de bloc nu a procedat conform celor declarate de cei de la EON GAZ! Citez din comunicat:” Angajaţii companiei au verificat situaţiile sesizate fiind luată măsura de sistare a serviciului de distribuţie la imobilele unde au fost detectate scăpări de gaz la instalaţia interioară, această măsură fiind legală şi obligatorie pentru siguranţa consumatorilor.”
    Așadar echipajul a sosit..cândva după miezul nopții deși nu știe nimeni când, pentru că din 20 de locatari nu au anunțat pe NIMENI! Scara noastră este prevăzută cu interfon și închisă, AȘADAR cum a reușit echipajul să intre în scara blocului să verifice situația sesizată?????. DACĂ nu au intrat de unde știa echipajul trimis că pe scara blocului acel miros era într-adevăr de la gaz și nu din apartamentul vreunui vecin( sunt 2 familii care sunt plecate), ori să se fi simțit doar mirosul de la aceea soluție pe care cei de la EON GAZ susțin că au introdus-o??? Dacă TOTUȘI prin metode ILEGALE au pătruns în scara blocului, CUI sau pe CINE sau în PREZENȚA CĂRUI LOCATAR AU FĂCUT VERIFICĂRILE ȘI CINE A SEMNAT PENTRU ACEASTĂ PREZENȚĂ LA FAȚA LOCULUI?????? În situația noastră sunt 2 variante: 1. Fie echipajul EON GAZ a închis regulatorul fără să verifice deoarece scara blocului ESTE ÎNCHISĂ! 2. Fie echipajul a închis robinetul, trecând în fișa de intervenție DATE FALSE, neavând NICI O DOVADĂ CĂ AR FI FĂCUT ACEEA VERIFICARE ÎN PREZENȚA VREUNUI LOCATAR.
    Tot comunicatul spune că REPARAȚIILE trebuiesc făcute de o firmă autorizată. Corect și vom apela la o asemenea firmă DAR pe bază cărui document va face această firmă reparațiile??? Unde se află problemele în scara blocului nostru??? Sunt probleme??? Că se pare că singurii care pot să dea răspunsuri sunt echipajul EON GAZ. Este a 3-a zi fară gaz, și încă nu am primit nici un răspuns !!!! Am depus sesizări la Primărie și Consiliul Local, Consiliul Județean, La Prefectură, La OPC , la EON GAZ, la Poliție. Sunt sesizări în scris cu număr de înregistrare. În scara blocului nostru neavând gaz, nu vor fi explozii. Dar în celelalte scări, unde de frica aceleași proceduri ilegale, nu s-a anunțat????

  6. Verificarea se face odata la 2 ani,pe instalatia de utilizare a abonatului(1.de la contor si pana la centrala daca are contor individual si 2.daca e contor comun,"abonatul" fiind asociatia de locatari,verificarea se face de la contor pe toata instalatia scarii).Revizia se face odata la 10 ani,revizia la centrala….Aceste 2 lucruri se fac cu firme autorizate particulare ANRE sau cu firme care lucreaza in parteneriat cu E-ON-ul,firme terte….In cazul in care aveti scapari de gaze,sunati la 0800800928,se recomanda sa aveti un cod de abonat sau cod loc de consum sau serie contor sau CNP-ul celui pe care e contractu…..apel gratuit,se face sesizare si se trimite echipa.Daca e scapare de gaze la aparatele de utilizare,se sigileaza gazu si se remediaza cu o firma particulara autorizata ANRE.Dupa remediere se suna din nou la E-ON si revine echipa pt desigilare….Daca e scapare la contor/regulator remediaza echipa…….

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile necesare sunt marcate *

  • RSS
  • Facebook
  • Google+
  • LinkedIn
  • YouTube
  • Pinterest