Ultima actualizare: ieri, 21:48

Locale

Timbrul de mediu va fi eliminat. Cum va fi plătită taxa de poluare

timbrul de mediuTimbrul de mediu ar putea fi schimbat începând cu 1 ianuarie 2017 pentru a aduce mai mulți bani la bugetul de stat și va deveni o taxă împarțită în impozit și rovinietă, astfel încât va fi plătită și de mașinile cu numere străine care tranzitează România.

Senatorii au inițiat, anul acesta, un proiect de lege pentru ca timbrul de mediu să fie calculat, începând de anul viitor, în funcție de tipul autovehiculului și norma de poluare, să fie exprimat în euro și să fie plătit odată cu rovinieta (7 zile, 30 de zile, 90 de zile sau 12 luni).

Pentru șoferii români, timbrul de mediu va fi achitat ca un impozit, prin împărțirea cuantumului timbrului datorat la durata medie de utilizare a autovehiculului și ajustarea cu un parametru care reflectă vechimea autovehiculului, scrie wall-street.ro.

Astfel, tariful pentru timbrul de mediu, în funcție de norma de poluare, va crește cu 10% la Euro 4, 25% la Euro 3, 50% la Euro 2, 75% la Euro 1 și 100% la non-Euro.

Un exemplu de plată a timbrului de mediu pentru mașinile Euro 5 va fi: 3 euro pentru o zi, 5 euro pentru 7 zile, 12 euro pentru o lună, 14 euro pentru 3 luni sau 20 de euro pentru 12 luni.

În ultimii 9 ani, taxa de primă înmatriculare a fost plătită o singură dată pe durata de funcționare a autovehiculului.

Sursa: stirinoi.tk

2 comentarii

  1. panty Răspunde

    cred ca e cazu s a iesim in strada , mama lor de hoti ordinari ,taxe peste taxe ,de trait bine ca strainu nu se poate ca ne rupe la bani daca ai masina ,PINA CIND?? AFARA IN STRADA CU NOI ,E CAZU S A PUNEM DIN NOU LA ZID PE TOTI

  2. Geo Răspunde

    Pai bun. Si tot nu e bine. Nu se ia in calcul cat timp ruleaza efectiv auto in cauza. Una e sa ai un Euro 2 cu care faci 3K km/an si alta e sa ai un Euro 6 cu care faci 30K km/an. Oricat este un Euro 6 mai putin poluant decat un Euro 2, la 10x mai multi km/an vei polua clar mai mult. Taxa ar trebui mai degraba inclusa in cuanta mica 10-30% in impozitul anual (ca sa descurajezi “stocarea” de masini vechi) si cuanta cea mai mare 90-70% in pretul carburantului (benzina, motorina, GPL). O scutire totala sa fie aplicata pt. auto pur electrice si o reducere la impozit pt. auto hibride (carburant+electric). Varianta asta mi s-ar parea cea mai corecta.

    Asa degeaba imi imputi taxa in rovienieta. Poate iau rovinieta pe 1 an pentru ca fac 3 drumuri pe an in afara orasului si platesc de rup dar nu merg. In timp ce altu rupe la nr. de km si plateste la fel ca si mine. Deci nu e corect.

    Bafta.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.