Binomul PSD-ALDE și locurile de muncă

30 mai 2016 | 4 comentarii

PNLInca de la înființarea sa, in sec XIX,  in contextual expansiunii capitalului austro-german PNL a militat pentru formarea si afirmarea capitalului autohton prin celebrul: PRIN NOI INSINE. Acest celebru indemn este valabil si in zilele noastre atat la nivel national cit si local. In cele ce urmeaza vom incerca sa prezentam modul in care conducerea judeteana si cea municipala din Satu Mare au sprijinit consolidarea si afirmarea firmelor locale mai ales in cel al repararii si constructiei de drumuri:

1. In perioada 2011-2015 potrivit SEAP au fost atribuite lucrari in domeniul mai sus amintit la nivel de judet de 74.339.798 EURO. Facand o pondere a societatilor carora li s-au atribuit aceste lucrari rezulta:

-SC Tehnic Asist Botosani  -59,50 %

-SC Tel Drum Alexandria    -11,51 %

-SC GP Sageata Alesd Bihor -18,83 %

-SC Drumet Oas Negresti     -  8,09 %

-SC Drum Construct Pericei Salaj- 2,07%

Dupa cum se poate  observa din suma totala o firma din judet si-a adjudecat doar 8,09 %.Tot in  aceasta perioada Consiliul Judetean Satu Mare a efectuat o atribuire directa de lucrare catre SC Tel Drum Alexandria  in valoare de 1.360.672 RON (pod peste Valea Alba la Calinesti). Este foarte interesant ca lucrarea : ”Autostrada OasuluiNegresti-Turt a fost adjudecata tot de SC Tel Drum din 10 participanti la licitatie (valoarea lucrarii 38.974.210 RON). Desigur ca iti pui intrebarea daca firmele sătmărene sunt atit de neputincioase precum arata cifrele.Sa nu ne grabim pentru ca urmeaza altele.

2.Intretinerea curenta pe timp de iarna a drumurilor judetene Nov.2014-Martie 2018 initiat de Consiliul Judetean pe 728 km a  avut drept castigator pe:

-Lotul 1 Carei-Tasnad – SC Tehnic Asist

-Lotul 2 zona Supur    -SC Tehnic Asist

-Lotul 3 zona Satu Mare- SC Tehnic Asist

-Lotul 4 zona Oas            – SC Tehnic Asist

Dupa cum se vede aceasta firma din Botosani face fata in orice zona a judetului contra celor 3 societati de drumuri cu 3 statii de asfalt si personal local fara  dislocare de la sute de km.

3. Consiliul Judetean a demarat inca de anul trecut un contract gigant de aproximativ 100.000.000 EURO pentru lucrari de intretinere curenta si periodica a drumurilor judetene  cu durata de 4 ani. Este foarte interesant ca la punctul 2  judetul a fost lotizat in 4 zone pe cand la aceasta lucrare s-a mers doar pe un  singur constructor. Prin stabilirea cifrei de afaceri si a lucrarilor similare firmele locale au fost scoase din joc. Nu era normal un numar de 2 sau 4 zone ca in anii anteriori? Suntem curiosi in continuare cine va fi declarant cistigatorul.

4. In anul 2015 Consiliul Judetean a scos la licitatie 3 mari lucrari:

-Amati- Solduba

-Madaras –Tasnad

-Tasnad- Urziceni

Cifra de afaceri si lucrarile similare au fost de asa natura stabilite ca nu a putut participa la licitatie nici o firma locala nici chiar in asociere.Din informatiile noastre tronsonul Madaras-Tasnad a fost adjudecat de ARL Cluj.

5. Municipiul Satu Mare se afla in aceiasi situatie de disputa intre firmele: Diferit Cluj si Tehnic Asist care au licitat atât malul sting cât si malul drept Somes. Suma de contestatie a fost atit de mare (100.000 EURO) incit firmele satmarene nu au avut bani de contestatie. La acest punct se cer in continuare clarificari. Printr-o decizie a comisiei de licitatie a fost anuntata anularea licitatiei dar ulterior s-a revenit in urma unor contestatii si au fost analizate doar unele firme nu  toate cele participante.

6. In data de 03.09.2015 primarul in exercitiu domnul Coica Dorel declara: “Pina in 2020 Satu Mare va avea doua poduri” (Gazeta de Nord-Vest). Tot dl. Coica mai  declara la 20 mai 2015 in Gazeta de Nord-Vest ca: “Anul viitor incepe constructia celui de-al treilea pod”. Vede cineva vreo miscare in zona strandului ca doar suntem aproape la mijlocul anului? Realitatea acestui pod foarte necesar orasului este ca in fisa de achizitie data de primarie valoarea lucrarii este de 14.500.000 EURO pe cand valoarea podului din proiectare  si studiul de fezabilitate este de 28.000.000 EURO. A explicat cineva satmarenilor aceasta grava neconcordanta? Doar stiri triumfaliste si realizari nemaipomenite. Asa se explica ca la aceasta lucrare nu se prezinta nimeni pentru a licita. Din materialul prezentat rezulta indubitabil ca firmele satmarene in domeniu au fost vaduvite de contracte ceea ce a dus la scaderea cifrei de afaceri si lucrari similare. S-a ajuns  ca cei in domeniu sa fie subcontractanti (adica slugi)  “caimacul“ sa-l ia castigatorii care platesc dupa bunul plac adica la sfantul asteapta. Daca firmele satmarene participa in alte judete la licitatii sunt privite cu suspiciune adica aproape li se zice: ce  cautati voi aici? Acest mod de abordare este specific baronilor locali pentru ca si la Braila pe vremea lui Bunea Stanciu o singura firma s-a dezvoltat in mod excesiv: Tancrad Galati. La Satu Mare este vorba de Tehnic Asist. Daca ele ar fi fost ajutate, situatia lor ca putere economica ar fi fost alta. Si-au pus intrebarea mai marii judetului cate locuri de munca au fost pierdute? Din estimarile noastre cel putin 500. Realitatea cruda este ca in campaniile electorale populatia este bombardata doar cu promisiuni populiste fara ca cei care au condus municipiul sau  judetul sa prezinte o situatie cu 2 coloane: Promisiuni si Realizari.

ISTOC AUGUSTIN- Candidat pentru Consiliul Municipal Satu Mare pe listele PNL

Sursa: PNL Satu Mare

Etichete: , , , , ,

Categorie: Locale

Comentarii (4)

Trackback URL | RSS Feed comentarii

Responsabilitatea juridică a comentariilor revine în totalitate autorilor, care își asumă în întregime și consecințele legale

  1. George spune:

    Trist, dar adevarat. Firmele din Botosani si Alexandria, preferate de conducerea judetului si municipiului, in locul celor autohtone.

  2. corin spune:

    las ca pnl ul va da de lucru la firmele lui sasu penalu de la itm, la curvele lui de pe acolo, la ANDA SRL, la firmele lui COZMA, a le lui blaga, ghorghiu, videanu, vass @company etc….

  3. Unu' spune:

    Mai țineți minte lucrările executate de faimoasele noastre firme autohtone, când la câteva zile după execuție, asfaltul se dezintegra?
    Poate să aibă acest lucru vre-un impact asupra luării vre-unei decizii?

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile necesare sunt marcate *

  • RSS
  • Facebook
  • Google+
  • LinkedIn
  • YouTube
  • Pinterest