APM propune: tunel sub Someș în loc de al treilea pod. O firmă este interesată

10 august 2016 | 25 comentarii

tunelO firmă din Ungaria este interesată de realizarea unui studiu pentru un tunel sub Someş în locul celui de-al treilea pod, costurile fiind mai mici decât realizarea unui nou pod despre care se vorbeşte de zeci de ani, susţine directorul Agenţiei pentru Protecţia Mediului Satu Mare, Elisabeta Bekessy.

Noi, cei la Mediu, eu în special, am agrea să nu se facă al treilea pod, ci să se facă tunel subteran pentru că este mai ieftin, este ecologic, acele emisii de noxe care se produc de la autovehicule trec printr-un filtru, astfel că aerul nu mai este poluat. Este ceva deosebit. Lucrările sunt silenţioase, cantitatea de materii prime, beton, nu este aşa de mare. Acest lucru îl spun specialiştii din Ungaria cu care m-am consultat şi care ar veni să facă un mic studiu prin care să demonstreze acest lucru”, a  declarat Elisabeta Bekessy.

Directorul APM a explicat că rolul tunelului ar fi similar cu al podului, și anume ar prelua traficul de pe Botizului către b-dul Lucian Blaga.

S-ar începe construirea acestui tunel din zona ştrandului vechi, str. 9 Mai, cu ieşire în Carpaţi II, aceasta este ideea, să fluidizăm traficul, să nu treacă TIR-urile prin oraş. Ar fi ceva deosebit, ecologic, cu bani mai puţini. Dacă accesează municipalitatea sau  Consiliul Judeţean o finanţare europeană pentru treaba asta ar fi o noutate pentru că are o abordare ecologică şi inovativă pentru că am putea îmbrăca frumos proiectul. Aşa am precedat şi cu Complexul Casa Verde, şi cu tabăra de la Tarna, şi cu Cinematograful Popular. Am îmbrăca astfel încât când citeşte evaluatorul proiectul să spună că se vrea ceva deosebit, de perspectivă şi inovativ“, a mai spus Elisabeta Bekessy.

Reprezentanţii firmei încă nu s-au întâlnit cu autorităţile locale, dar cel mai probabil urmează să se întâmple acest lucru.

“Am vorbi cu câţiva consilieri, consideră că e o idee bună şi o să abordeze problematica în întâlnirile lor de lucru”, a adăugat şeful APM Satu Mare.

Etichete: , , , , , , , ,

Categorie: Locale

Comentarii (25)

Trackback URL | RSS Feed comentarii

Responsabilitatea juridică a comentariilor revine în totalitate autorilor, care își asumă în întregime și consecințele legale

  1. Cetatean Satmarean spune:

    Daca cele expuse in explicatia financiara sunt adevarate, FELICITARI

  2. SCHMIED MIRELA spune:

    BRAVO.URMEAZA METROUL.

  3. Cetatean Satmarean spune:

    Mirela mergi prea departe,probabil copiii de un an pot sa spere la asa ceva.

  4. satmarean spune:

    O idee GENIALA ! Bravo , dna Bekessy !!! Fara trafic de suprafata, fara poluare adica, O IDEE GENIALA ! BRAVO !
    DACA MAI PUTEM SA LUAM SI “BANI GRATIS” de la UE ( si luam , pt proiectul acesta PRIMIM BANII NECESARI !) – abordare ecologica, inovatoare- fabuloasa , adica!

    Ramane ca impreuna,presedintele CJ si Primarul , sa imbratiseze aceasta idee geniala si sa dea bice S-O PUNA IN PRACTICA ! Pot s-o faca ! Sunt destepti si bine-intentionati , capabili sa faca o guvernare locala buna si foarte buna pt satmareni ! Bravo, dna Bekessy ! Asa da !

    • Fara Cap spune:

      Unde te grabesti? Nu veizi ca ii vorba numai de studiu si machete care sigur vor costa o gramada de bani si sunt bune doar 3 ani, daca trec cei 3 ani facem altele

      Si sigur nu ii ieftin. Vrajeala ii ieftina.

      Acest tunel auto poate fi comparat un un tunel de metrou la tehnologia necesara constructiei. Cel auto este si mai inalt, daca vrea TIR-uri in el, si mai lat plus ventilatie mai mare pentru automobile.

      In Bucuresti un kilometru de tunel ajunge si la 35-55 de milioane de euro.
      http://www.zf.ro/companii/un-kilometru-de-metrou-din-bucuresti-costa-si-35-si-55-de-milioane-de-euro-8182674

      Intrebarea ii cum poate fi mai ieftin sa construiesti sub pamant decat deasupra? Poate ne explica doamna “inginer constructii drumuri si poduri” de la APM.

      Eu propun sa facem si centura de ocolire subteran daca tot ii mai ieftin si ecologic, ne da UE bani pentru proiecte ECO cacalau si daca nu ii necesar ca proiectul sa fie ECO.
      HAI CU BANII UE.

      • x-ulescu spune:

        parca primaria ( dinainte de Coica ) a si dat o gramada de bani pentru proiectul podului
        ..premii . acuma mai da bani pentru proiectul tunelului
        ( nu prea cred sa fie mai ieftin ca podu ) dupa aia sa mai faca un priect pentru pod in tunel ..sa mai dea bani si pentru ala ..si asa mai departe

  5. satmarean spune:

    Adica deja o firma ungureasca este interesata sa faca studii de fezabilitate pe bani multi? In SM nici macar un sens giratoriu nu se poate “construi” ca la carte, d’apoi un tunel subteran. Sa vad eu firma aia ungureasca care adapteaza tunelul la cerintele pompierilor din Romania. Cate benzi? Etc etc

    • Norick spune:

      Nu inteleg la ce te referi cu adaptaerea “cerintelor pompierilor din Romania” ?
      Nu cred,ca normele (oficiale) la noi ar fi mai altfel ,decat in partea spre vest al Europei…;-)
      Eu propun un tunel , deasupra un pod , iar deasupra o pasarela. Asta-i solutia ideala pentru noi… :-) :-P
      P.S. sa nu ma iei in serios…;-)

  6. Razvan spune:

    Betike de la APM, ai baut ceva cu alcool ?

  7. Cristian spune:

    Nu sa gasit o firma capabila sa poata turna asfalt pe un pod ,dar sa gasit una sa construim un tunel sub somes :)))))))
    Vrabia malai viseaza :)

  8. Cetateanu spune:

    Primar ungur= firma ungureasca= roman somer

  9. satmarean spune:

    Dar cu Somesul navigabil cum a ramas? Ca si ala era un proiect grandios si “inovativ”…

  10. Cristi spune:

    Nu ar fi mai bine sau mai ieftin să mutăm someşul?,că prea ne mai dă bătăi de cap!!!

  11. Valahu spune:

    CIOCIOLINA de la mediu chiar ne crede prosti pe toti satmarenii.S C A R B A dracului!

    • Cetatean Satmarean spune:

      Domnilor suntem obligati sa respectam dreptul la opinie,dar de ce nu formulati anumite intrebari adresate sustinatorilor acestui proiect.Eu apreciez interventiile dumneavoastra ,desi cu parere de rau ,este ceva SF.Sa ma scuze D-na Bekessy.

  12. o mica salamandra spune:

    Numai studiile de impact, documentatiile decesare emiterii avizelor si autorizatiilor din punct de vedere a protectiei mediului ar costa enorm, dar ideea este buna, nu cred in schimb ca e noua. Initiative in sensul construirii ” celei de a treia sau a patra traversari a Somesului” au fost, sunt si vor mai fi. Sper ca se va misca ceva. Stimati concitadini AM UITAT DE TOT SA CIRCULAM PE JOS SAU CU BICICLETA? Cândva podurile Sătmarului erau pline de pietoni şi biciclişti. Asta ar fi cea mai ecologica treaba.

    • satmarean spune:

      Acum se repara podul Decebal. E de urmarit daca se va amenaja pista pt biciclisti… nu cred ca cetatenii trebuie certati pt ca nu circula cu bicicletele. Pe unde sa circule in siguranta?

  13. carcotas spune:

    Nu podul e cauza principala a blocajelor in circulatie ci intersectiile.Fluidizarea!Daca vrem sa facem ceva subteran asta ar putea fi sensul de mers de la Burdea spre M17,CII.Traseul ar putea fi chiar sub strada cu iesire sub podul de cale ferata.Oricate poduri s-ar face daca nu se fluidizeaza traficul problema blocajelor va ramane.Centura in schimb va ajuta(mai ales pe cei care o vor folosi sa evite centrul).

    • ardelean spune:

      D-l primar Kereskenyi a rezolvat foarte simplu, prin sincronizarea semafoarelor, calvarul de pe pod – eternul blocaj de la catedrala cu cea mai falnica cruce de aur din cate exista in lumea asta. Deci solutii viabile exista, trebuie doar aplicate. Nu asteptati insa, de la el personal, rezolvarea tuturor problemelor lasate mostenire de PSD, si primarul acestuia.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile necesare sunt marcate *

  • RSS
  • Facebook
  • Google+
  • LinkedIn
  • YouTube
  • Pinterest