În luna februarie s-a finalizat acțiunea tematică națională de control privind protecția consumatorilor la prestarea serviciilor de schimb valutar, la puncte de schimb valutar și instituții financiar bancare. Au fost verificați 10 operatori economici pe raza județului Satu Mare, fiind constatate abateri la toți operatorii economici.
Comisarii au descoperit o serie de nereguli la operatorii economici. Bonurile fiscale eliberate erau marcate cu alt cod statistic decât cel atribuit de Ministerul Finanțelor Publice, lipsea informarea în scris înainte de operațiunea efectivă de schimb valutar a cursului de schimb practicat și a sumei ce urmează a fi primită, pe formularul de acceptare a tranzacției informațiile erau greu lizibile.
De asemenea, s-a descoperit că lipseau procedurile privind restituirea sumelor, în cazul în care se solicita anularea tranzacției, iar sistemele electronice de afișaj la două instituții financiar-bancare nu erau în stare de funcționare.
Comisarul șef adjunct Maria Pinter a precizat că începe să crească numărul reclamațiilor nesoluționabile din cauza faptului că vânzătorul a intrat în insolvență sau și-a schimbat sediul în alte județe, iar sesizările sunt redirecționate către organele competente de acolo.
Pinter a declarat că anul trecut Comisariatul Județean a avut 82 de procese pe rol, din care au fost pierdute doar două procese.
Comisarul șef Cristian Nicula a afirmat că majoritatea reclamațiilor depuse de cetățeni fac referire la prestările de servicii, utilități și garanțiile acordate. Acesta a precizat că aplicarea sancțiunilor este inutilă dacă nu este rezolvată problema în fapt.