Elisabeta Bekessy a declarat că au fost finalizate studiile, urmând să se caute investitori pentru realizarea propriu zisă a unor proiecte. Deocamdată, varianta cea mai plauzibilă este cea a unui proiect mic pentru pasionaţii de caiac-canoe. Proiectul a urmărit realizarea unui studiu de impact al viitoarei navigaţii pe Someş asupra biodiversităţii, a unui studiu topografic privind albia râului, a unui studiu fotogrametric a albiei şi malurilor râului, a unui studiu de realizare a unui canal navigabil şi documentaţia pentru realizarea unor debarcadere. Studiile au fost realizate pe o lungime de 22 de km în amonte de frontiera cu Ungaria şi vor fi puse la dispoziţia celor interesaţi de realizarea unor investiţii. Acestea arată că Someşul este navigabil, cu un consum redus de energie, însă un dezavantaj îl reprezintă faptul că în perioade de secetă unele porţiuni devin nenavigabile.
Someşul a fost navigabil în anul 1900, existând un debarcader în Satu Mare și mai multe fotografii din acea perioadă.
Valoarea totală a proiectului a fost de 138.520 de euro, din care 107.000 au revenit părţii române iar restul Asociaţiei Kiut din Ungaria, proiectul fiind realizat prin Programul de Cooperare Transfrontalieră România-Ungaria.