Acest certificat a reuşit să fie păstrat odată cu reorganizarea şi îmbunătăţirea sistemului de lucru, a serviciilor oferite cetăţenilor, situaţie remarcată şi consemnată în procesul verbal întocmit de auditorii firmei de certificare, AJA Registrars România, Organism Multinaţional de Certificare şi Instruire.
Controlul a constat în urmărirea prin sondaj a circuitului unui document, parcurgerea tuturor etapelor de lucru până la eliberarea actului sau executarea serviciilor solicitate.
S-a constat o îmbunătăţire a sistemului de comunicare cu cetăţeanul, asigurarea transparenţei decizionale printr-o informare continuă şi dezbateri publice frecvente. Relaţia între administraţie şi cetăţean este mai deschisă, serviciile mai prompte şi prin sistemul de audienţe implementat de conducerea actuală a instituţiei. Primăria municipiului Satu Mare îndeplineşte toate condiţiile impuse pentru menţinerea Certificatului de calitate conform standardului ISO 9001:2008.
În anul 2014 va urma un nou audit pentru recertificare instituţiei.