În România în primele 4 luni ale anului 2013 au fost sesizate 12.548 de furturi din locuinţe, faţă de cele 11.808 infracţiuni de acest tip sesizate în perioada similară a anului trecut, ceea ce reprezintă o creştere procentuală de 6%.
Vlad Florentin a declarat că în judeţul Satu Mare se înregistrează aceeaşi tendinţă de creştere a furturilor din locuinţe, în perioada ianuarie-aprilie 2013 fiind sesizate un număr de 213 infracţiuni ( locul 12 pe ţară), faţă de cele 200 de fapte sesizate în 2012.
Comisarul Dinu Urâte a precizat că modul de operare cel mai des întâlnit este efracţia (spargerile), un număr important de cazuri sunt favorizate de uşile neasigurate (61 în anul 2012, 26 în 4 luni ale anului 2013) şi geamurile şi balcoanele lăsate deschise (31 de furturi prin escaladare în 2012, 10 în acest an), respectiv neglijența proprietarilor, care lasă ușa deschisă, în special în mediul rural.
Scopul campaniei este acela de informare a populaţiei cu privire la modalităţile de prevenire a furturilor din locuinţe, publicul ţintă fiind reprezentat de populaţia urbană, în general, şi de proprietarii de apartamente la bloc, în special. Cetăţenii trebuie să conştientizeze că atitudinea prudentă şi discreţia, alături de supravegherea reciprocă a vecinătăţii reprezintă metode eficiente de prevenire a furturilor comise de infractori oportunişti, pentru care ocazia nu trebuie ratată.
Studiile realizate în 2012 arată că furturile din locuinţe reprezintă 21% din totalul furturilor comise în judeţul Satu Mare în ultimii 6 ani, lunile martie şi august fiind cele în care sunt sesizate cele mai multe infracţiuni de acest tip.
În judeţul Satu Mare campania se va derula în perioada mai-iulie 2013, când vor fi organizate în toate oraşele din judeţ o serie de acţiuni informativ-preventive, în care vor fi implicaţi poliţişti de prevenire, ordine publică şi de proximitate. Printre aceste acţiuni se numără: distribuirea unui număr de 5000 scrisori către cetăţeni, în special la blocurile de locuinţe, organizarea unor acţiuni cu grupuri ţintă, în care vor fi distribuite peste 1000 broşuri informative, acţiuni în zone aglomerate ( parcuri, ştranduri, pieţe).