Redăm în continuare o informare a Instituţiei Prefectului cu privire la aceste controale:
„În conformitate cu Ordinul Prefectului nr.122/19.06.2013, comisia mixtă de control formată din reprezentanţi ai Direcţiei Sanitar – Veterinare şi pentru Siguranţa Alimentelor, Direcţiei de Sănătate Publică, Comisariatului Judeţean pentru Protecţia Consumatorilor, Inspectoratului Teritorial de Muncă şi Instituţiei Prefectului a desfăşurat acţiuni de verificare a unităţilor de alimentaţie publică care organizează evenimente.
Au fost controlate nouă unităţi de alimentaţie publică. Acţiunile de control au vizat verificarea documentelor în baza cărora funcţionează unitatea controlată; structura unităţii; dotarea unităţii; existenţa probelor din mâncărurile gătite, păstrate corespunzător; autorizarea mijloacelor de transport (după caz) – dovada întreţinerii salubrităţii şi dezinfecţiei mijlocului de transport; verificarea conformităţii alimentelor materii prime şi personalul unităţii.
În urma controalelor au fost constatate următoarele deficienţe: nerespectarea condiţiilor de păstrare a produselor alimentare în spaţiile de frig; necomunicarea contractelor individuale de muncă salariaţilor; nerespectarea obligaţiei privind verificarea zilnică a stării de sănătate a angajaţilor; neacordarea sporului de noapte.
De asemenea, Comisariatul Judeţean pentru Protecţia Consumatorilor Satu Mare a raportat că a verificat la cei nouă operatori economici contractele de prestări servicii de alimentaţie publică încheiate cu consumatorul. S-a constatat faptul că operatorii economici verificaţi nu au avut o redactare clară a clauzelor contractuale, cu indicarea exactă a preţurilor şi tarifelor conform prevederilor art.10 lit. b) din OG nr.21/92 privind protecţia consumatorilor, nu aveau menţionată suma totală de plată pentru serviciul prestat, nu era menţionat clar momentul achitării avansului şi valoarea acestuia, nu erau menţionate cazurile de forţă majoră.
În urma controalelor au fost aplicate două sancţiuni contravenţionale cu amendă în valoare totală de 1.400 de lei şi nouă sancţiuni contravenţionale cu avertisment, fiind dispusă măsura de remediere a deficienţelor constatate”.