PortalSM.ro – Stiri Satu Mare

Primarii din Satu Mare, chemaţi la Bucureşti pentru modificarea organigramelor

anfpPrimarii din judeţul Satu Mare au fost chemaţi la sediul Agenţiei Naţionale a Funcţionarilor Publici (ANFP) din Bucureşti pentru a modifica organigramele unităţilor administrativ teritoriale, astfel încât să corespundă Ordonanţei de Urgenţă nr. 77/2013 pentru stabilirea unor măsuri privind asigurarea funcţionalităţii administraţiei publice locale, a numărului de posturi şi reducerea cheltuielilor la instituţiile şi autorităţile publice din subordinea, sub autoritatea sau în coordonarea Guvernului ori a ministerelor.

 Mai mult de jumătate dintr primarii din judeţ au fost deja cu noile organigrame la avizare la Agenţia Naţională a Funcţionarilor Publici din Bucureşti. În contextul în care de mai bine de un an se vorbeşte de descentralizare, de transferul deciziilor pe plan local, câte doi reprezentanţi ai fiecărei administraţii locale trebuie să ajungă la ANFP. Mai mult decât atât, deplasarea a două persoane până în capitală pentru un aviz presupune anumite cheltuieli. Două bilete de avion dus-întors depăşesc 1.500 de lei.

Unii dintre primari s-au arătat nemulţumiţi de faptul că sunt chemaţi edilii din întreaga ţară, o alternativă putând fi deplasarea unor funcţionari din cadrul agenţiei în fiecare judeţ. Adică mai bine să aduci doi oameni din Bucureşti la Satu Mare decât să plimbi câte doi oameni din 65 de comune în Capitală.

Edilii trebuie să prezinte noua organigramă spre avizare, iar în cazul în care documentul nu respectă normele OUG 77 primarilor li se pun la dispoziție calculatoare să facă modificările necesare, după care primesc avizele necesare.

Primarul comunei Culciu, Alexandru Domokos, a declarat că la nivelul comunei nu se vor reduce posturile, ba mai mult, speră să aibă şase noi angajaţi după deblocarea posturilor unice. În total, Primăria Culciu, cu tot cu serviciile subordonate are 39 de posturi.

„Avem speranţa că se vor debloca aceste posturi care până acum au fost blocate”, a spus Domokos.

Primarul comunei Odoreu, Dumitru Pop, a fost chiar astăzi la ANFP şi a obţinut pe loc avizul agenţiei pentru noua organigramă. Edilul a explicat că procesul s-a derulat repede şi sunt şanse de a angaja noi persoane, în special pe posturile blocate în vechea guvernare Boc.

Organigrama Primăriei Odoreu şi a serviciilor subordonate, inclusiv Poliţia Locală, cuprinde 35 de persoane.

„Sunt şanse să se ocupe posturi noi. Am înţeles că scăpăm de blocaj. N-o să mai trebuiască aviz de la ANFP, vom putea declanşa organizarea concursurilor. Vom fi limitaţi însă la plafonul de salarii, peste care nu putem trece. Dacă va pleca vreun angajat din aparat se va putea angaja altul”, a declarat Dumitru Pop.

Primarul Odoreului a recunoscut că deplasarea la Bucureşti putea fi evitată având în vedere mijloacele moderne de comunicare, însă avantajul este acela că edilii obţin pe loc avizele de la ANFP pentru organigramă, astfel că se reduce timpul.

În schimb, primarul comunei Crucişor, Florinel Andreica, încearcă să evite această deplasare, preferând să comunice prin poştă sau email cu ANFP.

„Pe site-ul ANFP nu spune că e obligatoriu. Să merg acolo să stau la coadă? Vor să ne vadă? Încerc să rezolv prin alte metode”, a declarat Andreica.

Oricum, Primăria Crucişor nu va fi afectată de noua  ordonanţă. Primăria avea 29 de persoane în organigramă, însă lucrează efectiv doar 11 angajaţi şi trei paznici.

„Organigrama veche avea 29 de persoane, era aiurea. Economia a clacat, de unde să aibă o comună resurse pentru atâția angajați, cu salarii prost plătite. Dacă se deblochează posturile unice este ok, alea vacante n-au decât să le taie”, a spus Florinel Andreica.

Până în 25 iulie toţi primarii din judeţ trebuie să depună cel puţin propunerile de modificare a organigramei. Această ordonanţă pare să afecteze cel mai mult instituţiile deconcentrate, care trebuie să-şi reducă personalul cu 4%. 

Exit mobile version