Astfel, poliţiştii au organizat o nouă acţiune în cadrul proiectului Tineri la volan, în cadrul Şcolii de Şoferi Garant 2006.
Participanţii la întâlnire, instructori auto, profesori de legislaţie rutieră, dar mai ales elevi ai şcolii, majoritatea foarte tineri, au aflat de la inspectorul de poliţie Felicia Hrihorişan, date despre accidentele rutiere produse în judeţul nostru, subliniind numărul mare de victime tinere decedate în accidente rutiere, mai ales conducători auto. Factorii care influenţează conducerea autovehiculelor au fost, de asemenea, arătaţi, subliniindu-se faptul că, peste 90% din accidente sunt datorate factorilor umani şi nu, aşa cum adeseori suntem tentaţi să credem, factorilor externi (condiţii de drum, condiţii meteo) ori interni ( defecţiuni tehnice).
Cauzele accidentelor rutiere mortale în care au fost implicaţi tineri şoferi au constituit o altă temă abordată, viteza fiind cauza cea mai frecvent întâlnită în ultimii 10 ani în judeţul Satu Mare, adeseori asociată cu alte comportament de risc: utilizarea telefonului mobil, implicarea în discuţii cu puternic impact emoţional ( pozitiv sau negativ), oboseala, consumul de alcool.
În continuarea prezentării făcute de reprezentanta Poliţiei, a fost abordată o altă temă de interes, consumul de droguri legale şi ilegale şi tulburările pe care le induc aceste substanţe asupra conducătorului auto, subiect susţinut de inspector de prevenire Puşa Beatrix Câmpan, din cadrul Centrului de Prevenire, Evaluare şi Consiliere Antidrog. Dacă tinerii cunoşteau, în principiu, consecinţele consumului de droguri ilegale ( canabis, heroină, ectasy etc.) şi incompatibilitatea acestor substanţe cu actul conducerii de autovehicule, au aflat, în plus o serie de informaţii noi referitoare la drogurile legale, în principal fiind vorba de alcool, cafea şi tutun şi cum pot acestea să influenţeze capacitatea de a conduce. Astfel, elevii au aflat că fumatul în timp ce conduc autovehicule deşi nu este ilegal, nu este recomandat. Ţigara ne ţine o mână ocupată, ochi iritaţi datorită fumului, dar mai mult decât atât, fumatul înseamnă un aport de dioxid de carbon în sânge şi, implicit o scădere a oxigenului care va ajunge la creier, conducând la o scădere a capacităţii de concentrare. Cafeaua nu reprezintă o soluţie pentru cei ce conduc într-o stare de oboseală accentuată, numai odihna putând rezolva această stare. Cei ce se bazează pe consumul de cafea pentru a funcţiona cât mai mult timp au aflat că, în urma consumului de cafea există o senzaţie subiectivă de revigorare, senzaţie care nu durează decât 10-15 minute, şi care consumă practic rezervele de energie ale organismului necesare pentru situaţiile limită, după care oboseala este resimţită şi mai acut, apărând chiar riscul de a adormi la volan.
Consumul de alcool şi efectele acestui consum asupra conducătorului auto a fost un alt subiect abordat, participanţii la întâlnire având ocazia de a experimenta starea de ebrietate (cu mintea limpede) cu ajutorul unor ochelari speciali care simulează această stare.
Temele abordate, prezentările elocvente, bine documentate,însoţite de exemple edificatoare, au condus la aprecieri pozitive din partea celor 33 de participanţi, urmând a fi organizate şi alte activităţi similare în perioada următoare în cadrul acestei şcoli.