Secţia Medicină Interna I functioneaza cu un numar de 75 de paturi in 2 corpuri de cladiri – corpul A, cu un numar de 55 de paturi şi corpul B cu un numar de 20 de paturi.
In cursul anului 2013, in baza Programului de Conformare, au fost demarate lucrarile de igienizare, reamenajare, dotare care au fost finalizate integral la inceputul lunii septembrie 2013 pentru corpul A a sectiei de Medicina Interna I.
La data anchetei, echipa de control a constatat următoarele neconformitati la nivelul corpului B al Sectiei de Medicina Interna I:
– Toate spatiile din cadrul corpului B necesita lucrari de reparatii, igienizare si modernizare deoarece prezinta pereti scorojiti, mucegai, instalatii sanitare partial functionabile sau improvizate, tamplarie uzata, deteriorata.
– Grupurile sanitare pentru personal si pacienti sunt vechi si uzate
– Mobilierul deteriorat, uzat
Această situatie se datoreaza faptului ca nu au putut fi finalizate lucrarile de reparatii, igienizare si modernizare in anul 2013 ca urmare a epuizarii fondurilor alocate pentru lucrarile de reabilitare a structurilor Spitalului Judetean de Urgenta, conform afirmatiei reprezentantilor Consiliului Judetean.
Din analiza pe ultimele 3 luni a indicatorilor privind activitatea Sectiei de Interne I, echipa de control a constatat un grad de utilizare a paturilor de 60-65%.
Avand in vedere cele mai sus mentionate au fost luate urmatoarele masuri:
1. Mutarea unui numar de 5 paturi din corpul B in corpul A al sectiei pentru asigurarea urgentelor majore si a internarilor pe baza de planificare ( în total 60 paturi).
2. Suspendarea temporala a activitatii la nivelul corpului B (15 paturi) incepand cu data de 07.01.2014.
3. Monitorizarea lucrarilor de reparatii, igienizare si modernizare de la nivelul corpului B care vor demara incepand cu data de 08.01.2014, conform declaratiilor reprezentantilor Consiliului Judetean si a Spitalului Judetean de Urgenta Satu Mare.
Ministerul Sănătăţii a solicitat DSP Satu Mare ca în perioada urmatoare să verifice respectarea si punerea in aplicare a masurilor mai sus menţionate.
Sursa: ms.ro