Ministerul Transporturilor a prezentat ieri membrilor Comisiilor parlamentare de transport din Camera Deputaţilor şi Senat varianta actualizată a Master Planului de Transport, definitivată în urma dezbaterilor publice. Planurile pe hârtie prevăd construcţia a 1.300 kilometri de autostradă, până în 2030, dublu faţă de nivelul stabilit în formula iniţială a strategiei.
Sectoarele de drum expres care vor deveni autostrăzi sunt Sibiu – Piteşti; Târgu Mureş – Târgu Neamţ (va fi construit ca autostradă fazată, adică în primă fază drum expres, după care va fi îmbunătăţit ulterior la statutul de autostradă); Târgu Neamţ – Iaşi – Ungheni; Bacău – Paşcani.
Au fost propuse, de asemenea, mai multe sectoare de drum expres, care iniţial făceau parte din reţeaua drumurilor Trans Regio, precum: Dej – Beclean – Bistriţa, Nod – Livada – Satu Mare – Petea şi Alexandria – Caracal – Craiova (drum expres fazat).
Master Planul General este un document strategic integrat care va sta la baza planificării investiţiilor în transporturi pentru perioada 2014-2030, fără acesta neputând fi accesate fondurile structurale pentru transporturi în următoarea proiecţie bugetară a Uniunii Europene, respectiv 2014-2020.