Peste patru decenii de succes neîntrerupt, nenumărate hituri și voie bună caracterizează formația Neoton Família – despre toate acestea vă puteți convinge personal dacă participați și dumneavoastră la concert. Cristofor Columb a pornit cu trei nave spre Lumea Nouă. Printre acestea era și cea numită Santa María, navă ce suferise naufragiu, însă ea nu poartă ghinion formației, deoarece cu melodia ce poartă numele navei, Neoton Família și-a înregistrat, în 1979, primul mare succes. Povestea formației începe cu mai bine de 40 de ani în urmă când, cu ocazia unui concurs organizat de Sfântul Nicolae, Pásztor László și Galácz Lajos au înființat o formație rock care, în 1968, înregistrează un succes uluitor cu melodia Kell hogy várj (Așteaptă-mă). Succesul formației crește atât în țară, cât și în străinătate.
Anul 1979 este un moment de răscruce în viața formației: au avut ocazia să acompanieze soliștii maghiari la festivalul MIDEM din Cannes, eveniment în cadrul căruia li s-a acordat ocazia de a interpreta o compoziție proprie, atrăgând neîntârziat atenția specialiștilor străini. Un alt moment important fusese anul 1981, an în care formația întreține un turneu cuprinzând 42 de concerte în Japonia și ocupă poziție fruntașă pe piața muzicală a țării, realizare cu atât mai importantă, cu cât Japonia este a doua putere mondială pe piața muzicală. În 1983 Adam și Eva au câștigat premiul cel mare al Festivalului Yamaha Music cu melodia Time goes by. De asemenea, una dintre hiturile Joculrilor Olimpice din 1988 a fost interpretat de Mándoki László și Csepegi Éva. În ce privește evoluția lor pe piața maghiară, au reușit să scoată anual câte un album care aducea negreșit hituri noi care sunt fredonate chiar și astăzi.
Formația actuală s-a închegat în 2005. Din vechea formație au rămas membrii Végvári Ádám, Csepregi Éva și Baracs János cărora li s-a alăturat fiul lui Csepregi Éva, Heatlie Dávid, și cuplul Lukács Andi și Lukács Laci.
Undeva o fată …
Fată slăbuță cu voce minunată și păr lung până la brâu – părul s-a mai scurtat puțin, însă vocea a rămas aceeași, iar acea fată slăbuță, Koncz Zsuzsa, este o figură hotărâtoare a muzicii maghiare beat, pop și rock de mai bine de cinci decenii. După zece ani, interpreta se reîntoarce la Satu Mare cu un concert aparte susținut în aer liber.
În 1962 participă la o competiție, unde debutează cu mare succes, urmând apoi o carieră de admirat. Este prima interpretă maghiară care a reușit să susțină zece concerte cu sala plină organizată la stadionul Aréna din Budapesta.
După evoluția la competiția Ki Mit Tud, este contactată de celebrele formații de amatori Omega, Illés, Metro cu care va colabora în următorii ani și cu care va înregistra succese deosebite. Cea mai reușită colaborare este cea cu formația Illés împreună cu care reușește să întreacă toate recordurile de vizionare de până atunci. Publicul a fost fermecat de stilul nou, inovator introdus de acești tineri interpreți. În 1967 apare primul disc rock maghiar care cuprinde și coloana sonoră a filmului Tinerii de azi, film al cărui rol principal o și interpretează și care este o oglindă fidelă a generației contemporane. Cu această ocazie interpretează pentru prima dată melodii cu caracter sociologic cu versurile semnate de Bródy János, melodii care își vor pune amprenta pe viitorul ei caracter artistico-uman.
Felul aparte al crezului ei artistic o caracterizează chiar și azi. Poeziile cântate, versurile tematice și cele concepute drept critică a societății sunt vizibile și vor cauza chiar și conflicte cu regimul aflat la putere.
Numărul discurilor vândute (toate ajungând să fie clasificate drept discuri de aur, ceea ce necesita un număr de 50.000, mai apoi 100.000 de exemplare vândute) și popularitatea interpretei cresc neîncetat. Discul Jelbeszédet (Comunicare prin semne) realizat în 1973 în colaborare cu formația Illés a fost interzis din motive politice. În urma acestui act, atât pentru Koncz Zsuzsa, cât și pentru Bródy János devine o provocare realizarea unor melodii care, în ciuda cenzurii, să rămână un mijloc de exprimare de sine. Koncz Zsuzsa experimentase și înainte puterea cenzurii, deoarece multe dintre înregistrările sale nu au fost difuzate, din motive similare, de postul național de radio. Răspunsul este dat de cele două discuri înregistrate în 1974, Gyerekjátékok (Jocuri pentru copii) și Kertész leszek (Mă voi face grădinar), discuri care cuprind exclusiv poezii cântate. În timp ce activitatea sa artistică este strâns legată de patrie și de mentalitatea și temperamentul maghiar, înregistrează, rând pe rând, succese în străinătate. Paralel, înregistrează discuri în Ungaria, spre exemplu cel înregistrat în 1979, intitulat Valahol (Undeva) este calificat de către presa de specialitate ca fiind cel mai bun album al deceniului.
La începutul anilor 80, odată cu destrămarea formației Fonográf, se încheie o epocă a carierei sale. Versurile melodiilor sunt compuse în continuare de Bródy János, însă discurile sale nu se mai leagă de acum încolo de o anumită formație. Începe să colaboreze cu un număr mai mare de artiști precum Bornai Tibor (KFT), Gerendás Péter, Bódi László Cipő (Republik), Zavodi Gábor, Lerch István. În această atmosferă i-a naștere discul Fordul a világ (Lumea se schimbă), disc realizat cu scurt timp înainte de căderea regimului comunist, iar mai târziu discul Ég és föld között (Între cer și pământ), apoi al patrulea album cu poezii cântate, o continuare a celui anterior, Kertész leszek (Mă voi face grădinar). Precum ea însăși mărturisește, cea mai mare bucurie este oferită de concerte, fapt pentru care nu refuză nicio invitație, dar, între timp, pregătește și un nou disc.