PortalSM.ro – Stiri Satu Mare

113 – număr de urgență pentru persoanele cu dizabilități. Care este procedura

Persoanele cu dizabilităţi de auz sau vorbire pot accesa serviciul de urgenţă prin SMS la numărul 113, anunţă Serviciul de Telecomunicaţii Speciale (STS). 

Serviciul de Telecomunicații Speciale precizează că în cazul în care o persoană cu dizabilități are o urgență aceasta trebuie să sune la 112, unde va răspunde un operator, dar nu va iniția un dialog cu aceasta, deoarece va fi identificată automat de sistem ca fiind o persoană cu dizabilități de auz și/ sau vorbire. Ulterior, persoana respectivă va primi un SMS cu textul: „Trimiteți SMS la 113 cu urgența și adresa incidentului”, la care va răspunde printr-un SMS la numărul 113, descriind scurt urgența și indicând cu exactitate adresa, inclusiv județul. După transmiterea SMS-ului, STS spune că este posibil ca persoana cu dizabilități să mai primească mesaje din partea operatorului 112 cu întrebări suplimentare, acesta urmând să transmită datele agențiilor de intervenție.

Pentru a putea utiliza acest număr, persoanele interesate trebuie să se înscrie în baza de date a serviciului 112, accesând website-ul www.112.ro. Înscrierea, în afară de modalitatea online, se mai poate face şi la sediile STS sau prin transmiterea documentelor prin poştă.

Înregistrarea în Baza de date a Serviciului 112

Aveţi posibilitatea să vă înregistraţi în trei moduri:

1. Prin depunerea documentelor de înregistrare la unul dintre sediile Serviciului de Telecomunicaţii Speciale din București sau din ţară sau prin depunerea acestora la birourile temporare de asistenţa la înregistrare;

2. Prin transmiterea documentelor de înregistrare prin poştă, la adresa: Splaiul Independenţei 323A, Sector 6, Bucureşti;

3. Prin completarea formularului online aflat pe website-ul www.112.ro.

Documente necesare înregistrării: 1. Cerere de înregistrare; 2. Copia actului dumneavoastră de identitate sau al reprezentantului legal; 3. Copiile actelor care atestă dizabilitatea; 4. Copia documentului care atestă calitatea de reprezentant legal, dacă este cazul.

Pentru înscrierea la sedii/birouri temporare sau prin poştă: – solicitaţi un exemplar al cererii de înscriere la unul dintre sediile Serviciului de Telecomunicaţii Speciale sau la birourile temporare de asistenţă la înscriere; cererea poate fi obţinută şi prin descărcarea de pe website-ul www.112.ro; – completaţi şi semnaţi această cerere; – anexaţi copiile documentelor specificate mai sus; – introduceţi documentele într-un plic, sigilaţi-I şi trimiteţi-I Serviciului de Telecomunicaţii Speciale prin una dintre cele două metode metode menţionate anterior.

Pentru înscrierea online: – accesaţi website-ul www.112.ro, secţiunea “Serviciul SMS 113”, subsecţiunea “Aplicaţia de înregistrare”; – completaţi fiecare câmp al formularului online, scanaţi şi încărcaţi copiile documentelor menţionate mai sus; – în cazul în care apelaţi la un reprezentant legal, acesta va completa şi formularul online destinat reprezentanţilor legali, aflat în aceeaşi subsecţiune pe site, încărcând obligatoriu şi documentul doveditor al calitaţii lui.

”Dacă toate condiţiile obligatorii au fost îndeplinite, iar datele şi documentele transmise sunt corecte şi complete, veţi primi un SMS de confirmare la numărul de telefon declarat în cererea de înregistrare. Din acest moment puteţi apela 112 în orice situaţie de urgenţă. În cazul în care nu aţi primit mesajul de confirmare în termen de 3 zile de la data înregistrări, vă rugăm să sunaţi la Serviciul de Telecomunicaţii Speciale pentru clarificarea situaţiei”, anunță Serviciul de Telecomunicaţii Speciale.

STS atrage atenția că apelarea abuzivă a numărului unic pentru apeluri de urgență 112 sau transmiterea de mesaje abuzive la numărul 113 constituie contravenție, faptele fiind sancționate cu amendă de la 500 la 1.000 de lei.

Exit mobile version