In lipsa desertului, anul acesta cea mai mare provocare o reprezinta altitudinea. S-a mai concurat la peste 3.000 de metri si in editiile anterioare, insa astazi se va ajunge la o altitudine de aproximativ 4.600 de metri. Ca sa va faceti o idee, Mont Blanc, cel mai inalt varf din Europa, are o altitudine de 4.809 metri, iar Moldoveanu, cel mai inalt varf din Romania, de 2.554 metri.
Pe 6 ianuarie, in etapa a patra a raliului, altitudinea medie a probei speciale a fost de 3.500 metri, startul dandu-se undeva la aproximativ 3.200 metri, iar cel mai inalt punct ajungand la aproximativ 4.000 de metri.
In etapa de astăzi, 7 ianuarie, proba speciala de 327 km ii va duce pe concurenti la cea mai inalta altitudine atinsa in istoria raliului. Imediat dupa punctul de realimentare al categoriei moto se va ajunge la 4.600 de metri, iar finisul probei este la aproximativ 4.000 de metri altitudine. In plus, se vor petrece doua nopti la o altitudine de 3.700 metri in bivuacul din orasul bolivian Uyuni.
Pe 8 ianuarie o bucla de peste 700 de km in Anzi, in jurul orasului Uyuni ii va tine pe concurenti pentru a treia zi consecutiva la altitudini intre 3.500 si 4.200 de metri. Anul acesta nu va mai fi traversat Salar de Uyuni – cea mai mare campie sarata de pe Terra – se va merge doar pe o latura de a sa, dar asta nu inseamna ca aerul rarefiat si sarat nu va reprezenta o dificultate pentru oameni si echipamentul de concurs.
Sursa: www.redbull.com