„Mai avem proiecte propuse pentru a continua reabilitarea stațiilor. Noi am reușit — în cadrul POS-T și din alte surse să reabilităm 35 de gări din cele 41 din reședințele de județ și vrem să închidem acest program. Mai avem șapte gări: Timișoara, Baia Mare, Satu Mare, Miercurea Ciuc, Târgoviște, Târgu Jiu și Alexandria. Bucureștiul nu face parte din lotul acesta. Pentru București trebuie să avem o altă abordare, dar pe celelalte le-am propus să continuăm reabilitarea în cadrul POIM”, a declarat Marius Chiper.
Gara CFR din Satu Mare aparține de Regionala CFR Cluj, iar ultimele renovări s-au făcut în 1985, când s-a lucrat la exteriorul clădirii și la amenajarea unor peroane.
Prima gară a fost construită la Satu Mare în 1870, însă, din cauza dimensiunilor necorespunzătoare, clădirea a fost înlocuită în 1899 cu actualul edificiu. Prima linie de cale ferată, dată în folosință în anul 1870 făcea legătura dintre Satu Mare și Carei. În 1871 a fost inaugurată calea ferată Satu Mare-Sighetu Marmației, iar în 1884 legătura feroviară dintre Satu Mare și Baia Mare.