“Avem o problemă de principiu, cel mai bine ar fi ca aceste proiecte să se deruleze prin primării deoarece relaţia de controla ar fi mult mai scurtă şi mai corectă între furnizor şi beneficiar. Noi suntem un fel de beneficiari interpuşi, beneficiari fiind copiii prin şcolile respective. Primim foarte multe reclamaţii şi telefonic, şi pe toate căile comunicare, atât de la părinţi cât şi de la directori de şcoli. Am ţinut un instructaj înainte de a porni derularea acestui program cu directorii de şcoli, ei ne trimit raportările, au pus la punct parţial raportările, în sensul că se ştie numărul de copii şi câţi au consumat. Problema majoră este calitatea produselor livrate. Singurul loc unde se poate interveni este prin refuzul directorilor de şcoli sau al responsabilului de la nivelul şcolii de a prelua aceste produse dacă nu au calitate din caietul de sarcini solicitată prin caietul de sarcini din licitaţie. Am primit multe poze cu măr strica, dovadă scrisă cu biscuiţi de o calitate precară, laptele fiind împachetat, doar cupă despachetare se poate constata”, a declarat Pataki Csaba.
El a precizat că se lucrează la un sistem electronic de raportare a neregulilor.
“O să le facem un sistem electronic de monitorizare. Am dat în lucru un program electronic de monitorizare, unde prin un email, online ne poate comunica şcoala în timp online. Am recomandat să nu semneze preluarea mărfii până nu fac în prealabil un control la faţa locului. Este singura metodă prin care putem forţa acest furnizor să îşi respecte contractul. Furnizorii i-am notificat în scris, dacă nu se conformează şi revin, vom activa clauzele de penalitate din contract”, a mai spus Pataki.