Gara Satu Mare s-a transformat, efectiv, într-un real pericol public. Noroc că foarte puțini călători mai frecventează principala stație CFR din Satu Mare. Sunt promisiuni că va fi renovată, dar nimeni nu știe când.
Până atunci, însă, Gara Satu Mare arată sub orice critică. Bucăți uriașe din tavan s-au desprins și au căzut. Noroc că nu a fost nimeni rănit.
Acum, cei care administrează gara au fixat tavanul cu niște plasă asemănătoare cu cea pusă la pasarelele de pe bulevardul Transilvania, de lângă Palatul Administrativ.
Pe lângă faptul că e periculoasă, Gara Satu Mare arată și foarte urât din cauza faptului că nu a fost de foarte mult timp renovată, deși clădirea în sine este deosebită. Astfel că, până nu se întâmplă vreo nenorocire, această gară ar trebui urgent renovată.
Promisiuni în acest sens sunt, dar că nimeni nu știe când se va întâmpla asta. Gara din Satu Mare este printre cele șapte stații CFR din țară propuse pentru reabilitare în cadrul Programului Operațional Infrastructura Mare (POIM), a declarat directorul general al SC CFR SA, Marius Chiper.
”Mai avem proiecte propuse pentru a continua reabilitarea stațiilor. Noi am reușit — în cadrul POS-T și din alte surse să reabilităm 35 de gări din cele 41 din reședințele de județ și vrem să închidem acest program. Mai avem șapte gări: Timișoara, Baia Mare, Satu Mare, Miercurea Ciuc, Târgoviște, Târgu Jiu și Alexandria. Bucureștiul nu face parte din lotul acesta. Pentru București trebuie să avem o altă abordare, dar pe celelalte le-am propus să continuăm reabilitarea în cadrul POIM”, a declarat Marius Chiper.
Gara CFR din Satu Mare aparține de Regionala CFR Cluj, iar ultimele renovări s-au făcut în 1985, când s-a lucrat la exteriorul clădirii și la amenajarea unor peroane.
Prima gară a fost construită la Satu Mare în 1870, însă, din cauza dimensiunilor necorespunzătoare, clădirea a fost înlocuită în 1899 cu actualul edificiu. Prima linie de cale ferată, dată în folosință în anul 1870 făcea legătura dintre Satu Mare și Carei. În 1871 a fost inaugurată calea ferată Satu Mare-Sighetu Marmației, iar în 1884 legătura feroviară dintre Satu Mare și Baia Mare.