PortalSM.ro – Stiri Satu Mare

Cifrele exacte de la Finanțele din Satu Mare. Cum merge economia

Cifrele exacte de la Finanțele din Satu Mare. Administratia Judeteana a Finantelor Publice Satu Mare  este unitate a Directiei Generale Regionale a Finantelor Publice Cluj – Napoca prin care se realizeaza, in mod unitar, strategia si programul Guvernului in domeniul finantelor publice si se aplica politica fiscala a statului.

Administratia Judeteana a Finantelor Publice Satu Mare are in componenta activitati de colectare si inspectie fiscala la contribuabili mici, compartimente independente precum si serviciile fiscale municipale si orasenesti .

 

Nr. contribuabili inregistraţi la data de 31 iulie 2017 …………………………………….  91.818

  1. a) contribuabili PJ inregistrati pe baza de cod fiscal …………………………………….. 296

                                                     –  activi                 ……………………………………………..  13.624

–  inactivi fiscal      …………………………………………….     3.672

 

  1. b) persoane fizice cu CUI ………………………………………………………………..  577
  2. c) contribuabili inregistrati pe baza de CNP   .……………………………………………….  945

                           

 

                         Situatia incasarilor la bugetul general consolidat in luna curenta

                                      comparativ cu aceeasi perioada a anului trecut:                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                       mil. lei

  Incasari _iulie_2017 Incasari

_ iulie_ 2016

%
BUGET DE STAT (fara vama) 40,41 43,86 92,13
BUGET ASIGURARI SOCIALE DE STAT 29,80 25,33 117,65
BUGET FOND NATIONAL UNIC DE ASIGURARI SANATATE 14,56 13,43 108,41
BUGET ASIGURARI SOMAJ 1,29 1,10 117,27
TOTAL BUGET CONSOLIDAT  

86,06

83,72 102,80

         * Incasarile au fost influentate de migrarile contribuabililor catre / de la DGAMC si Administratia pentru Contribuabili Mijlocii constituita la nivelul regiunii.

 

 

 

  1.    Principalele activitati ale structurii de administrare venituri – colectare

 

  1. a) in domeniul executarii silite:    mii lei
  Numar Suma
PF in executare silita la 31.07.2017 18.280  117.155
PJ in executare silita la 31.07.2017 4.276  134.238

– somatii emise :       3.179 cazuri  cu suma de  27.402 mii lei ; – sume incasate: 5.428 mii lei;
– popriri infiintate :     3.199 cazuri cu suma de  20.799 mii lei;   – sume incasate: 3.458 mii lei
– sechestre infiintate:        9 cazuri  cu suma de      377 mii lei;   -sume incasate:        0

 

 

  1. b) in domeniul servicii pentru contribuabili si cazier fiscal:

– s-au primit 24 solicitari pri e-mail de la contribuabili privind acordarea de asistenta;

– au fost eliberate un numar de 141 certificate de cazier fiscal;

– au fost intocmite fise de inscriere a faptelor in cazierul pentru un numar de 119 contribuabili;

– stergeri din cazierul fiscal 179 cazuri.

 

 

         În domeniul registrului contribuabililor si al declaratiilor fiscale:

 

– Total declaraţii gestionate, pe fiecare tip de formular (declaraţii de impozite, taxe şi contribuţii, declaraţii privind impozitul pe venit, declaraţii informative) ……………………………………..32.862

din care:  – depuse electronic :…………………………………………………..8.900

–  Număr decizii de impunere emise pentru plăţi anticipate………………………………………1.474

–  Număr de decizii de impunere anuală emise ……………………………………………………….2.242

–  Sume TVA efectiv  restituite în luna  iulie  2017………………………………………….6.975.107 lei

–  Numar certificate de rezidenta emise:……………………………………………………………………….9

–  Număr notificări nedepunere declaraţii, deconturi: ………………………………………………..1.035

 

De asemenea:

 

       In domeniul REGISTRU CONTRIBUABILI  

     

                 Persoane Fizice

 

Nr total contribuabili persoane fizice administraţi ………………..…………….28.104

Declaratii fiscale depuse în luna Iulie 2017          ………………………………………………2.886

Contracte de Inchiriere inregistrate in luna IULIE 2017 ………………………………..207

 

      In domeniul REGISTRU CONTRIBUABILI  

     

                 Persoane Juridice:

 

Declaratii fiscale depuse in luna Iulie 2017 ………………………………………29.976

–  incarcarea in baza de date a  18.547 declaratii fiscale , din care preluate la ghiseu 3.558;

– inregistrarea, verificare si operarea in bazele de date a 258 declaratii de inregistrare fiscala;

– 165 cereri de utilizare a unui certificat digital calificat pentru depunerea declaratiilor fiscale;

– stabilirea de sanctiuni pentru nerespectarea termenelor legale de depunere a declaratiilor  fiscale, de  inregistrare fiscala si bilanturilor contabile  – 55 buc.;

 

In domeniul EVIDENTEI PE PLATITOR

 

Persoane fizice

–  cereri certificate de atestare                               276 cazuri

–  cereri adeverinte                                             445

–  adeverinte politie                                                            3

–  certificate de evitarea dublei impuneri                           61

–  cereri de restituire                                                  29

–  cereri de compensare                                           61

–  note de corectie                                                    10 cazuri

–  cereri restituire taxa poluare                                 44

                                                               

Persoane juridice

– intocmirea si eliberarea certificatelor de atestare fiscala: de transfer s-au emis 2 certificate,

curente s-au emis 206 certificate, de rezidenta fiscala 9 certificate, de esalonare la plata 27

certificate

– decizii de esalonari conform OG 90/2015             8

– publicari pe site, plicuri retur                              865

– sume prescrise:                                             32.263 lei     – 17 coduri fiscale

– radiati cu sume scazute din fisa platitorului :        17

– cereri de corectie :                                                19

– compensari :                                                       109

– compensari din contul de popriri:                        129

– compensari din TVA:                                             80

– decizii accesorii emise :                                      958

– decizii erori materiale :                                           8

– alte restituiri:                                                           1

– restituiri din contul de popriri:                               14

– restituiri din TVA :                                                106

– declaratii depuse cu intarziere de agenti economici, declaratii rectificative depuse de agenti

economici:       349

– fuziuni dintre agentii economici : 0

 

II  Principalele rezultate ale structurii de inspectie fiscala

 

In perioada de raportare, organele de control din cadrul structurilor cu atributii de inspectie fiscala, avand un efectiv de 45 persoane cu atributii de inspectie fiscala, au efectuat un numar de        actiuni de verificare din care 40 la contribuabili persoane juridice, in urma carora au fost atrase la bugetul de stat consolidat venituri suplimentare in suma de  7941 mii lei si 20  actiuni de verificare la contribuabili persoane fizice, in urma carora au fost atrase la bugetul de stat consolidat venituri suplimentare in suma de  408 mii lei.

Unul din obiectivele dispuse prin programul de activitate a fost  verificarea realitatii si legalitatii sumelor negative din deconturile de TVA cu optiune de rambursare primite pentru inspectie fiscala, precum si solutionarea acestora.

Astfel, in cursul lunii iulie 2017 au fost solutionate un numar de 17 cereri de rambursare TVA cu control anticipat, reprezentand 2137 mii lei TVA solicitat la rambursare.

Solicitarile conducerii ANAF, ale D.G.C.I.F. transmise prin circulare, tematici, pentru actiuni de control pe diverse domenii, au fost finalizate si raportate la termenele stabilite.

De asemenea, ca urmare a activitatii desfasurate pe linia combaterii evaziunii fiscale, au fost transmise organelor in drept in vederea continuarii cercetarilor un numar de 4 sesizari penale, valoarea prejudiciului potential fiind de  1344 mii lei, nu au fost propusi contribuabili pentru inactivare, in conformitate cu prevederile legale in vigoare privind stabilirea conditiilor si declararea contribuabililor inactivi, cu modificarile ulterioare, nu au fost instituite masuri asiguratorii  si s-a diminuat pierderea fiscala declarata de contribuabili cu suma de 2475 mii lei.

 

III  Activitati desfasurate  in domeniul serviciilor Independente

 

           Biroul comunicare s.i. aferent perioadei de raportare, a efectuat 15 lucrari catre/de la persoane juridice sau fizice si in jur de 10 interpelari telefonice.

S-au transmis la Mass-Media   24    comunicate de presa ( Cluj si    ANAF/ MFP ) in urma carora au fost monitorizate  52   articole in presa locala.

S-au inregistrat 2 petitii si s-au solutionat in cursul perioadei de raportare 2 petitii.

A intrat si s-a solutionat  o solicitare pentru o persoana juridica in baza Legii 544/2001.

 

 IV      Activitatea desfasurata de serviciul tehnologia informatiei

– publicarea pe portalul ANAF a 79  acte administrativ fiscale,

– s-a asigurat asistenta de specialitate pentru contribuabilii care au avut probleme legate de completarea si depunerea declaratiilor in format electronic,

– s-a asigurat asistenta tehnica la nivel ANAF privind problemele ridicate de contribuabili pe portalul admin.portal;

– inregistrarea a 3 administratori PATRIMVEN;

– s-a asigurat asistenta pentru echipamente si aplicatii.