Comerțul electronic este o afacere care se află și astăzi în creștere. Potențialul vast al internetului a făcut ca firmele să ajungă mai ușor la un număr mult mai mare de persoane. În lumea reală dacă creați un magazin în locul “X”, consumatorii dvs. vor fi cei din zona respectivă si din apropiere care limitează consumatorii pe care îi puteți primi. În lumea virtuală nu există astfel de bariere. Mai jos vom enumera cele 6 motive pentru care comerțul electronic va fi foarte popular:
- După cum s-a precizat și mai sus, prima și principala cauză a reușitei afacerii este afișarea sau expunerea acestuia. Comerțul electronic este o afacere puternică având ca țintă creșterea vânzărilor cu o platformă de magazin online.
- Magazinele online reduc distanța între vânzător și client. Cu ajutorul internetului distanța nu mai este o problemă deoarece clientul poate cumpăra orice dorește cu câteva clickuri.
- În comparație cu un magazin real costurile legate de administrarea unui magazin online sunt mult mai scăzute decât un magazin real. Pentru un magazin real aveți nevoie să închiriați un spațiu, să angajați personal și să plătiți costuri suplimentare (electricitatea, apa, chiria, etc). Cu o afacere online sunteți scutiți de astfel de probleme și cheltuielile dvs. se reduc semnificativ.
- Acesta este motivul datorită căruia puteți avea pe magazinul online prețuri mult mai mici decât în magazinul real, nereflectându-se în prețul produsului și cheltuielile suplimentare.
- Există o altă caracteristică a magazinelor online și anume faptul că sunt deschise 24 de ore pe zi, astfel încât oamenii pot cumpăra în ritmul lor fără să fie presați de timp.
- Un deținător de magazin online poate folosi marketingul afiliat care-i poate crește vânzările. În acest tip de marketing alte site-uri vor plasa produsele dvs. pe site-ul lor, iar în caz că vor fi vândute va trebui sa plătiți un comision. În cazul în care intenționați să deschideți un magazin virtual trebuie să apelați la o firmă de creare magazin online. Acești dezvoltatori vă pot sfătui despre structura site-ului, designul acestuia, target-ul și nișa vizată pentru a obține maximul de trafic și vânzări.