Primarul municipiului Satu Mare, Kereskényi Gábor, a participat sâmbătă, 1 septembrie, la întâlnirea organizată de conducerea Inspectoratului Școlar Județean cu directorii unităților de învățământ din județ.
Principalul subiect al discuțiilor a fost începerea anului școlar 2018-2019, pregătirile care s-au făcut în acest sens în unitățile de învățământ, precum și investițiile care s-au făcut astfel încât elevii să beneficieze de condiții decente, dacă nu chiar moderne pentru studiu.
Referitor la acest subiect, primarul municipiului Satu Mare, Kereskényi Gábor, a ținut să îi felicite pe directorii unităților de învățământ din județ care au făcut un plan de investiții și au solicitat sprijinul financiar al administrației publice locale pentru a le implementa, însă a atras atenția și asupra faptului că, în municipiu sunt câțiva directorii care au demonstrat că nu au o viziune în acest sens și care prin solicitările făcute arată că sunt depășiți de situație.
“Nu este ușor în zilele noastre să pui la dispoziția elevilor și cadrelor didactice fonduri pentru ca școlile să aibă condiții decente, adecvate secolului XXI, dar cred că acolo unde s-a solicitat un astfel de sprijin am intervenit. Vreau să vă spun că foarte mulți directori de școli din municipiu sunt manageri buni, dar trebuie să scot în evidență și faptul că sunt directori care, din păcate, nu prea fac față, deși au un contract de management administrativ semnat cu autoritatea locală. Consider că acei directori care solicită fonduri pentru stingătoare de incendiu sau pentru alte obiecte care nu costă mai mult de câteva sute de lei nu știu să administreze fondurile unității de învățământ. Acestă problemă, respectiv lipsa de viziune în privința investițiilor a unor directori o vom notifica atât Inspectoratului Școlar Județean, cât și Ministerului Educației pentru că, din păcate, din 43 de directori sunt 7 sau 8 directori care nu fac față. Ne dorim buni manageri în fiecare instituţie de învăţământ din municipiu care să pună în valoare școala și să se implice în proiectele comunității!”, a declarat primarul Kereskényi Gábor.
Pe de altă parte, edilul municipiului Satu Mare a subliniat că sunt și unități de învățământ unde au fost sesizate probleme care se află pe lista de priorități a Primăriei Municipiului Satu Mare.
“Din păcate sunt câteva unități școlare unde trebuie să intervenim și noi, precum Colegiul Național “Mihai Eminescu”, Liceul de Arte “Aurel Popp”, însă în momentul de față așteptăm rectificarea bugetară prin care municipiul să primească cele 9,5 milioane de lei, bani care întârzie, dar care sper să ajungă în următoarea perioadă și să rezolvăm problemele de la aceste unități de învățământ”, a spus primarul municipiului Satu Mare.
Inspectorul școlar general, Călin Durla, a ținut să mulțumească conducerii Primăriei pentru implicare și pentru modul în care a înțeles să investească în unitățile de învățământ din municipiu, adresând directorilor îndemnul de a fi aproape de autoritățile locale și a le informa permanent despre activitatea școlilor și despre îmbunătățirile care sunt necesare astfel încât elevii să beneficieze de condiții adecvate de studiu.
Sursa: Primăria Satu Mare