PortalSM.ro – Stiri Satu Mare

FOTO. Comisar european, la Satu Mare: ,,Cea mai mare problemă a învățământului românesc este subfinanțarea”

Comisarul european Tibor Navracsics, responsabil pentru educație, cultură, tineret și sport, a vizitat județul Satu Mare în prima zi a noului an școlar. Întâlnirea reprezintă o premieră, deoarece, până în prezent, Satu Mare nu a mai fost vizitat de un alt comisar european, altul decât cel al României.

Cu ocazia acestei vizite, Tibor Navracsics a vorbit despre cum se vede sistemul educațional românesc de la Bruxelles. Comisarul european maghiar a declarat că cea mai mare problemă este subfinanțarea.

,,Uniunea Europeană monitorizează fiecare stat membru cum stă cu partea de învățământ. În sistemul educațional românesc cea mai mare problemă este partea de subfinanțare, iar acest sistem nu este orientat către partea practică, ci mai mult către teorie”, a declarat comisarul european.

În ceea ce privește județul Satu Mare, comisarul european Tibor Navracsics a declarat că în ultimii ani acesta a cunoscut o dezvoltare importantă din punct de vedere educațional și cultural, fiind un reper pentru alte județe din România, și nu numai.

„Constat cu bucurie că atât județul cât și municipalitatea au un mediu prielnic pentru toate formele de învățământ și cultură, indiferent de etnie, și chiar pot fi considerate modele privind strategiile Uniunii Europene. Parteneriatul județului Satu Mare cu județul înfrățit din Germania, în ceea ce privește învățământul dual, este un exemplu bun de urmat și de alte județe din România. Vizita mea în județul Satu  Mare, în această zi specială, este ca și o recunoaștere a rezultatelor obținute de județul Satu Mare în plan educațional”, a mai declarat la Satu Mare, Tibor Navracsics.

Venirea comisarului Tibor Navracsics la Satu Mare a prilejuit și o întrevedere între acesta și reprezentanții unităților de învățământ din județul Satu Mare, cărora le-au fost prezentate strategiile Uniunii Europene în ceea ce privește domeniul educațional. Directorii unităților de învățământ și-au prezentat problemele și au venit cu propuneri concrete de îmbunătățire a sistemului.