Un craiovean care a vândut un autoturism cu 4.300 de euro pe o platformă online a fost obligat de instanță să-i înapoieze banii cumpărătorului, după ce acesta din urmă a descoperit că mașina avea kilometrii dați înapoi, scrie Digi24.
Decizia nu este însă definitivă. Într-o astfel de tranzacție, viciile la vedere – zgârieturi, elemente deteriorate – sunt sunt în responsabilitatea cumpărătorului să le observe. În schimb, cele care nu sunt la vedere, cum ar fi kilometrajul modificat sau intervenții la motor, sunt în responsabilitatea vânzătorului, iar acesta trebuie să-l informeze pe client, afirmă avocatul Cristian Ene.
El spune că vânzătorul trebuie să cunoască toate elementele mașinii, inclusiv cele care nu sunt la vedere, și să facă o fișă completă a autovehiculului.
„Înțelegem din această sentință că vânzătorii sunt obligați să verifice din punct de vedere tehnic și să facă o fișă tehnică a mașinii în momentul în care o vinde și să prezinte realitatea corectă cumpărătorului și să asigure acesta împotriva viciilor ascunse. Însă și cumpărătorul trebuie să manifeste diligență în a verifica tot ce înseamnă defecțiunea tehnică vizibilă, care nu poate ulterior imputa vânzătorului. (…) darea înapoi a kilometrilor sau umblarea la motor fără cunoștința cumpărătorului, aceasta este o culpă exclusivă a vânzătorului”, a mai precizat avocatul.
Sursa: Digi24