Parlamentarii vor radare vizibile! Sătmăreanul Cosmin Andreica: „Poliţiştii vor avea un rol de bibelou”. Unii parlamentari vor ca radarele să fie amplasate vizibil și, eventual, anunțate prin indicatoare de avertizare, cu toate că România este fruntașă la numărul de morți în accidente rutiere.
O parte dintre parlamentarii români au depus un proiect prin care cer ca radarele să fie amplasate în maşini incriptionate poziţionate vizibil şi eventual anunţate, prin indicatoare de avertizare. Mulţi, dintre iniţiatori au primit amenzi pentru depăşirea vitezei sau chiar au rămas fără permis, potrivit ProTV.
Sătmăreanul Cosmin Andreica, liderul sindicatului Europol: “Practic, poliţiştii rutieri vor avea un rol de bibelou pe marginea drumului în condiţiile în care vor putea folosi doar radare pe maşini inscripţionate. Acest lucru le va diminua mult posibilitatea de a verifica modul de respectare a vitezei pe drumurile publice”.
În România, la un million de locuitori, 96 mor, în medie, pe şosele. Cu toate acestea, aleşii aduc iar în dezbatere o lege care a mai fost contestată şi care părea uitată. 20 de parlamentari de la toate formaţiunile vor ca radarele să fie amplasate doar în maşini inscripţionate şi poziţionate vizibil, eventual semnalizate din timp cu indicatoare de avertizare.
Marian Mina, deputat PSD: “Lor li se dă plan, luaţi 20 de premise şi dați 700 de amezni. Nu! Faceţi, mă, şi prevenţie! Vreau să văd că explică, nu stă numai la pândă, nu stau decât la pândă şi eu am greşit şi mi-a fost luat permisul din cauza vitezei – de câte ori? – cred că de două ori”.
Florin Roman, deputat PNL: “Poliţiştii susţin că dintre cei 20 de semnatari ai proiectului, nouă au primit amenzi – Doamnă, eu nu intru în jocul ăsta. Eu sunt sigur că şi poliţiştii au fost amendaţi”.
În 2018, parlamentul a mai votat o lege prin care era interzisă amplasarea radarelor nesemnalizate, dar Curtea Constituţională a respins proiectul. În toată ţara sunt cel mult 50 de aparate radar ce pot fi amplasate pe maşini. Şi dacă ar functionta toate simultan, acestea ar acoperi doar 2% din drumurile naţionale.