Compania Facebook a anunțat joi că își schimbă numele, parte a unui proces de rebranding și o schimbare de strategie care vine după ce platforma de social media este ținta unor critici intense în ultima perioadă.
Compania fondată de Mark Zuckerberg a anunțat schimbarea numelui în cadrul conferinței sale anuale pentru dezvoltatori și a motivat că noul nume sub care va opera reflectă mai bine ceea ce face acum firma, relatează BBC.
Noul nume al companiei-mamă va fi Meta, dar numele rețelei sociale cu care a pornit Mark Zuckerberg va rămâne Facebook. De asemenea, compania va avea și un nou logo, ce seamănă cu semnul matematic pentru „infinit”.
Pe de altă parte, Facebook și-a dezvăluit joi și planurile pentru metaverse, noul său proiect – o lume online în care oamenii se pot juca, pot lucra și comunica într-un mediu virtual, adesea cu ajutorul căștilor VR.
Mișcarea de rebranding amintește de un demers similar al Google, care în 2015 și-a restructurat compania numindu-și firma-mamă Alphabet, însă numele nu a prins foarte bine la public.
Schimbarea numelui companiei vine în urma unor controverse și scandaluri în care a fost implicată Facebook, după scurgerea unor documente interne. Frances Haugen, fost angajată a firmei, a acuzat compania că pune profitul mai presus de siguranța oamenilor.