PortalSM.ro – Stiri Satu Mare

Schimbări importante aduse de pandemie în comportamentul românilor

Pandemia de Covid-19 a adus multe schimbări în viața noastră, unele mai vizibile, altele mai puțin perceptibile. O schimbare care a marcat comportamentul românilor în pandemie se leagă de modul în care aceștia aleg să-și facă cumpărăturile.

În această lună a fost publicat studiului Google, numit „Smart Shopper” care a arătat că ¾ dintre cumpărătorii din România au declarat că preferă să-și facă achizițiile online, datorită siguranței oferite de acest mod de a-ți procura cele necesare . Datele statistice sunt relevante: 41% dintre cei chestionați au declarat că cea mai recentă achiziție a fost din mediul online, ceea ce reprezintă o creștere cu 10% față de cei din chestionați în 2019, înainte de pandemie. Proporțional cu creșterea vânzării în mediul on line a crescut și cererea de coduri de reducere Promocodius, cu un procent de 13% față de aceeași perioadă a anului trecut. Prin intermediul acestora puteți obține reduceri semnificative la produsele de marcă precum un voucher România Factcool sau alte coduri promoționale la prețuri accesibile.

Studiul Smart Shopper, realizat pentru Google în luna iunie a anului 2021, ne oferă câteva date interesante. Acesta a fost realizat pe un eșantion cu reprezentativitate naţională, cetățeni majori din România, care folosesc un dispozitiv electronic cu conexiune la internet şi care făcut recent o achiziţie ce poate fi încadrată în cele trei mari categorii de produse analizate: electronice, îmbrăcăminte/încălţăminte şi casă/grădină.

În ceea ce privește produsele spre care se îndreaptă interesul consumatorilor, datele statistice ne demonstrează că printre cele mai achiziționate produse în mediul online sunt electronice și electrocasnice, precum și produse pentru casă și grădină.

În ceea ce privește secvențierea pe vârstă, se observă o dinamică interesantă pe termen lung:

Preferința pentru online sau offline este dată mai degrabă de ocazia ivită și de oportunitatea de achiziție, iar pentru că pandemia ne-a adus pe toți mai mult în online, acolo apar aceste situații favorabile achiziției. Datele oferite de studiul Google ne arată însă că preferinţa exclusivă pentru achiziţiile offline a scăzut drastic de la 27% în anul 2019 la 10% în anul 2021.

Alte informații relevante ale studiului ne arată că:

De asemenea, 3/4 dintre românii chestionați spun că folosesc mobilul pentru a se informa înainte de a face o achiziţie:

Și pentru că pandemia nu dă semne că vrea să plece prea curând, dezvoltarea comerțului electronic pare să continue aducând cu sine numeroase beneficii pentru comercianți, dar mai ales pentru cumpărători. Aceștia vor câștiga timp prețios, vor avea acces la un număr nelimitat de oferte pe care le pot compara ușor și le pot primi acasă, fără niciun efort. Comerciații însă vor trebui să țină pasul cu schimbările tehnologice și să investească în digitalizarea afacerii lor.