PortalSM.ro – Stiri Satu Mare

Haos total! Probleme la acordarea tichetelor pentru vaccinaţi

Mai mulţi sătmăreni care au aflat pur şi simplu întâmplător că s-a reluat acordarea tichetelor de masă pentru cei care s-au vaccinat, au fost nevoiţi să se lupte cu incompetenţa şi birocraţia statului român pentru a-şi primi drepturile prevăzute de lege. Pentru cei care nu îşi mai amintesc, Guvern a promis că acordă vouchere în valoare de 100 de lei pentru cei care s-au vaccinat împotriva COVID. Doar că de când s-au vaccinat până acum au trecut mai bine de şase luni iar tichete au primit doar unii.

Caz concret

Un sătmărean a aflat întâmplător că sunt disponibile vouchere, după ce statul i-a tot amânat. Familia sa s-a vaccinat în luna octombrie, şi de atunci nu s-a întâmplat nimic. Zilele trecute s-a deplasat la Policlinica Veche pentru a solicita aceste vouchere. În prima fază i s-a solicitat adeverinţa de vaccinare şi buletinul. Adică nu certificatul verde ci adeverinţa emisă în momentul vaccinării. Aproape nimeni nu a păstrat această adeverinţă. De ce mai este nevoie de aceasta cand statul are toată evidenţa cu cei vaccinaţi şi cei nevaccinaţi? Doar pentru a mai pune oamenii pe drumuri. Sătmăreanul află că îşi poate descărca acea adeverinţă online, dar din cei patru membri ai familiei, doar unul singur reuşeşte să o facă. La ceilalţi se blochează sistemul… Este vorba despre vaccinare realizată în celebrul punct de vaccinare de la Petea, unde se făceau vaccinări la chiuvetă pentru care să plăteau sute de euro.

A urmat un şir de telefoane pentru rezolvarea situaţiei. După ore întregi petrecute pe acest subiect, sătmăreanul a descoperit că numerele de telefon ale celor care s-au vaccinat în vama Petea erau schimbate. Cui aparţin noile numere de telefon? Ce se ascunde? Sunt întrebări la care şi sătmăreanul aşteaptă răspuns, după ce a depus mai multe plângeri la Bucureşti.

Plângerea:

Doresc să fac o reclamație privind modul de desfășurare din centrul de vaccinare JJ_PTF Petea-Csengersima, dar și eliberarea tichetelor de masă de la Policlinica veche Satu Mare.

Aș dori să vă povestesc ce s-a întâmplat, și în funcție de asta să luați măsurile legale. Am auzit din vorbă în vorbă că se dau tichetele de masă pentru persoanele vaccinate cu schema completă la Policlinica veche Satu Mare. M-am prezentat la policlinică pentru a ridica tichetele de masă, iar doamnele mi-au spus că nu mi le pot preda din cauza lipsei de adeverință de vaccinare. Eu știam că se poate cu buletinul pe baza CNP-ului, dar ele au spus că așa au primit ordin de la conducere. Pe lângă acest aspect, conducerea nu a informat presa cu privire la disponibilitatea tichetelor de masă. Ulterior am aflat că se poate genera o adeverință de vaccinare pe baza CNP-ului de pe site-ul https://adulti.renv.ro/users/login la secțiunea ”Obține adeverință de vaccinare”. Pe site, din 4 membri ai familiei care ne-am vaccinat, doar 1 persoană a reușit să genereze o adeverință, atât mie cât și restul persoanelor (membri ai familiei) ne afișa aceeași eroare:

Nu am știut unde să mă adresez, așa că am sunat inițial la DSP, unde am crezut că poate au ei adeverința de vaccinare în format electronic. În urma apelului am constatat că aceștia sunt depășiți de situație, nu știau cum să mă îndrume. DSP Satu Mare mi-a comunicat faptul că adeverința de vaccinare electronică nu se mai poate elibera, din cauză că nu mai există centrul de vaccinare JJ_PTF Petea-Csengersima, iar eu am încercat să le explic că nu are legătură una cu alta, deoarece un membru din familie a reușit, și ceilalți trei am primit aceeași eroare. Au spus că nu mă pot ajuta. Trecând peste asta, am apelat la voi ( 021 414 44 25 ) unde mi-a răspuns un domn foarte cooperant și foarte bine informat (prin această cale vreau să îi mulțumesc pentru suport). Acesta m-a ajutat să îmi generez adeverința de vaccinare, atât mie cât și părinților.

Totodată am constatat de unde era și problema de autentificare în sistem. Cei de la centrul de vaccinare JJ_PTF Petea-Csengersima au trecut eronat numerele de telefon, și din câte văd, două dintre ele având aceeași terminație. Nu știu de ce au trecut alte numere de telefon și mai ales de ce a durat aproape 6 luni să intru în posesia tichetelor de masă, eu fiind vaccinat din luna octombrie.

Atașez mai jos o poză în care terminațiile de telefon 691 și 269 sunt ale părinților mei.

Aștept un răspuns cu privire la neregulile constatate de mine, și totodată dacă se vor lua măsuri.

 

Exit mobile version