S-a aprobat SF-ul pentru drumul expres Satu Mare – Oar. Drumul rapid spre frontieră, care va face legătura dintre Centura de Ocolire a municipiului satu Mare şi Autostrada M3 din Ungaria are toate şansele să fie licitat în acest an.
Inspectorul guvernamental Radu Bud a declarat, pentru PortalSM, în şedinţa de astăzi a Comsiie Tehnice de la CNAIR s-a avizat studiul de fezabilitate pentru această lucrare şi totodată s-a emis şi avizul de mediu.
“Sunt şanse mari ca în luna octombrie să fie licitată lucrarea. Obiectivul nostru este ca în acest an să fie organizată licitaţia. Mai este un pas de făcut, proiectul tehnic. Mă bucur să aud acest lucru”, a spus Radu Bud.
Începutul drumului expres se găseşte pe şoseaua de centură a municipiului Satu Mare, o zonă de luncă, la nord de DN19, între podul peste Someş şi nodul cu DN19, loc unde se va amenaja un nod de tip „trompeta”. Viteza de proiectare este de 60 km/h pentru toate bretelele.
Nodul a fost amplasat astfel încât să se poată înscrie între bretelele nodului existent ce asigură schimbul de trafic între Varianta Ocolitoare Satu Mare – DN19 şi podul Variantei Ocolitoare peste râul Someş. Pentru integrarea în această zonă, traseul a trebuit adaptat pe primii kilometri.
Traseul, se dezvoltă spre vest la sud de râul Someş şi traversează o zonă cu teren arabil, dar şi zone cu teren intravilan.
- La km 1+740 se supratraversează un drum local;
- La km 3+070 se supratraversează drumul comunal DC 60;
- La km 4+010 se traversează un drum local. În aceasta zonă, traseul se desfăşoară la sud de staul Vetiş şi la nord de satul Decebal;
- La km 6+050, se traversează un drum comunal. Pentru a îmbunătăţi funcţionalitatea în reţea a drumului expres, se va asigura un drum de legătură între drumul expres Satu Mare – Oar şi DN 19, în afara satului Decebal din comuna Vetiş. Prin realizarea acestui drum de legătură se urmăreşte asigurarea unor condiţii mai bune de trafic pentru traficul ce utilizează DN19 în interiorul comunei Vetiş. La intersecţia dintre drumul expres şi drumul de legătură se propune amenajarea unui nod tip „diamant”;
- La km 8+050 traversează un drum local;
- La km 9+980 supratraversează un drum local în apropierea terenurilor intravilane, la sud de satul Oar;
- km 10+832 reprezintă sfârşitul drumului expres, la graniţa cu Ungaria.
Viteza proiectată a drumului expres va fi de 120 km/h.
Pe traseul drumului expres Satu Mare – Oar sunt prevăzute două noduri rutiere. Un nod este prevăzut la km 0+000, la racordarea cu varianta ocolitoare Satu Mare şi este de tip „trompetă”. Viteza de proiectare a bretelelor este de 60 km/h.
Pentru asigurarea unei bune legături cu DN19 mai este prevăzut un nod la km 6+050. Acesta este de tip „diamant”. Pentru racordarea la DN19 se va construi un drum de legătură. Intersecţia între drumul de legătură şi DN19 va fi de tip giratoriu. Intrările pe drumul expres şi ieşirile de pe drumul expres sunt proiectate la viteza de circulaţie de 60 km/h.
Proiectul propus nu intersectează zone împădurite şi ca atare nu necesită scoaterea unor suprafeţe din fondul forestier, ci doar lucrări locale de curăţare a vegetaţiei existente pe coridorul de expropriere.
Traseul drumului expres Satu Mare – Oar, nu intersecteză zone marginalizate. Singura comună ce deţine o marginalizare medie, este Comuna Dorolţ. Cel mai apropiat sat, faţă de proiect, din acestă comună este Dara, la o distanţă de aproximativ 2,6 km. De menţionat este faptul că acest sat nu este menţionat în Atlasul Zonelor Rurale Marginalizate şi al Dezvoltării Umane Locale din România, ca făcând parte din zona marginalizată.