PortalSM.ro – Stiri Satu Mare

Gara din Satu Mare, din nou pe lista de modernizări. Investiție de peste 120 milioane lei

Ministerul Transporturilor și Infrastructurii pregătește documentațiile pentru modernizarea sau reabilitarea a 47 de stații de cale ferată, aflata în diverse stadii de degradare din cauza uzurii fizice și morale, informează transilvaniabusiness.ro. Pe lista ministerului se află gările din Petroșani, Baia Mare și Satu Mare.

,,Modernizarea/reabilitarea a 47 de stații de cale ferată din România” face parte din Master Planul General de Transport al României (MPGT) şi este propus pentru finanţare în cadrul Programului Transport 2021-2027. Finanțarea obiectivului de investiții se realizează din fonduri externe nerambursabile – Programul Transport 2021-2027, de la bugetul de stat prin bugetul Ministerului Transporturilor și Infrastructurii, din veniturile proprii ale Companiei Naţionale de Căi Ferate „C.F.R.” SA, precum și din alte surse.

Principala țintă a lucrărilor o constituie clădirile de călători ale staţiilor de cale ferată, cu accent, pe zonele de acces (intrare-ieşire), pe spaţiile destinate serviciilor de călători pe zona comercială, cât şi elementele de legătură cu liniile CF reprezentate de peroane, pasarele, pasaje pietonale, copertine, precum şi elemente de siguranţă şi confort pentru călători reprezentate de balustrade, garduri de siguranţă între linii, rampe.

Investiție de peste 120 milioane lei în gara din Satu Mare

Stația CF din Satu Mare, clasat ca monument istoric de interes local, datată în 1899, urmează să treacă printr-un proces de modernizare în valoare de 121,32 milioane lei. Lucrările vizează modernizarea corpului de clădire și durează 20 de luni.

Gara Satu Mare nu are facilități pentru persoanele cu dizabilități de vedere, de auz sau locomotorii. Accesul individual la peroane, altele decât peronul de la linia 1, nu se poate realiza în condiții de maximă siguranță.

Accesul la peronul lat care deservește liniile II și III se realizează la suprafață, direct de la peronul liniei 1, prin treceri pietonale la nivel. Pentru peronul de la liniile II și III există un acces la un pasaj subteran care face legătura cu peronul liniei 1 dar este nefuncțional, fiind inundat și insalubru, intrarea în pasaj este îngrădită doar parțial existând riscul producerii unor accidente.

Proiectul pune accent pe modernizarea clădirilor din stația de călători, în special, pe spațiile destinate serviciilor pentru călători, pe zona comercială, precum și pe asigurarea facilităților pentru persoanele cu mobilitate redusă, cu handicap vizual sau auditiv. Totodată, se vor efectua lucrări de ridicare a nivelului peroanelor, reabilitarea copertinelor, reabilitarea/modernizarea pasajelor, pasarelelor și asigurarea accesului la peroane intermediare. Clădirea de călători se consolidează integral, conform recomandărilor expertizei tehnice și se restaurează.

Noile compartimentări ale clădirii de călători vizează fluidizarea circulațiilor și facilitarea accesului călătorilor la noile funcțiuni aferente clădirii, funcțiunile din subsol se mențin. Spațiile clădirii de călători din parter se recompartimentează, atât pe zonele destinate călătorilor cât și pe zonele destinate personalului CFR Călători și CFR Infrastructură. Casele de bilete vor avea intrări independente și vor fi dotate cu grupuri sanitare proprii