Au fost depuse cinci oferte pentru construcția Drumului Expres Satu Mare – Oar a anunțat, miercuri, directorul general al Companiei Naționale de Administrare a Infrastructurii Rutiere (CNAIR), Cristian Pistol. Licitația pentru execuția acestui drum a fost deblocată zilele trecute, după cinci luni în care aceasta a fost suspendată pentru răspunsuri la clarificări.
Redăm, mai jos, anunțul făcut de directorul general al CNAIR:
,,Au fost depuse astăzi 5 oferte pentru construcția drumului expres care va asigura conexiunea dintre Satu Mare și Oar (frontiera româno-ungară):
- Asocierea AUTOMAGISTRAL PIVDEN SRL (lider) – X-WAY INFRASTRUCTURE SRL (Ucraina – Romania);
- CONSTRUCTII ERBASU SA (Romania);
- Asocierea DUNA GROUP EURÓPA (lider) – DUNA CONSTRUCTII RO SRL – DUNA NRG (Ungaria – Romania);
- ONUR TAAHHUT TAŞIMACILIK INŞAAT TICARET VE SANAYI A.Ş. (Turcia);
- Asocierea PRECON TRANSILVANIA SRL (lider) – SELINA SRL – ILGAZ INSAAT TICARET AS – IBB HIB ROMANIA SRL – ILGAZ CONSTRUCTION SRL – BOG’ART SRL (Romania – Turcia).
Contractul pentru construcția Drumului Expres Oar – Satu Mare (Someș Expres) are o valoare estimată de 738,22 milioane lei (fără TVA). Pe traseul acestui nou drum de mare viteză, cu o lungime de 10,83 km, se vor construi inclusiv:
– două noduri rutiere
– două parcări
– un CIC (Centru pentru Întreținere și Control).
Construcția Someș Expres, care are alocată maximum 24 de luni, este finanțată prin Programul Transport 2021-2027”.
Traseul se desprinde din Centura Satu Mare, șosea de 19 kilometri finalizată în vara lui 2022 și Oar, unde se conectează cu Drumul Expres M 49 din Ungaria. Din cei 15 kilometri, aproape 11 sunt cu profil de Drum Expres, iar restul de 4 reprezintă șosea de legătură. Punctul de frontieră ar trebui să devină, astfel, prima vamă dintre România și Ungaria amenajată pe un Drum Expres, punctele de trecere a frontierei de la Nădlac 2 și Borș 2 fiind pe Autostrăzile A1 și A3.
CITEȘTE ȘI: