Potrivit reprezentanţilor Serviciului de Urbanism, PUZ-ul dezbătut clarifică unele aspecte în privinţa construcţiilor din Cartierul Funcţionarilor. În plan a scăpat cuvântul „centură”, astfel că s-a înţeles că este vorba despre proiectul centurii de ocolire, mai ales că este prevăzut şi un pod, în loc de formula „inel interior”.
De fapt, situaţia este puţin diferită. Astfel, în anul 1975 a fost întocmit un plan care prevede realizarea unui pod peste Someş, cu patru benzi, astfel că au fost impuse restricţii de circulaţie pentru 37 de proprietăţi. După demararea procedurii de realizare a noului PUG, având în vedere şi faptul că în apropiere trece centura de ocolire cu un nou pod peste Someş, experţii au ajuns la concluzia că podul respectiv poate avea doar două benzi. În 2012, la propunerea PUZ-ului, existau trei propuneri de traseu prin Cartierul Funcţionarilor, iar Comisia de Urbanism a ales varianta prezentată pentru dezbatere, care prevede exproprierea a doar 11 proprietăţi, faţă de 37 câte erau după vechiul PUZ.
Consilierul local Nits Janos a explicat că pe fondul termenilor folosiţi a apărut această confuzie şi a spus că realizarea podului din PUZ, care este cel de-al cincilea, ar putea fi realizat de abia peste 30-40 de ani.
În ordinea priorităţilor, al treilea pod este cel din apropierea hipermarketului Real, inclus în centura de ocolire, aflat în lucru la Ministerul Marilor Proiecte, al patrulea pod este cel din zona ştrandului, pentru care există proiect tehnic, iar al cincilea ar urma să fie cel care face legătura dintre Cartierul Funcţionarilor şi Micro 16.
Conform estimărilor, realizarea unui pod peste Someş costă între 30 şi 40 milioane de euro.