PortalSM.ro – Stiri Satu Mare

A fost inaugurat drumul de ocolire în nordul oraşului: Dorolț – Lazuri (FOTO)

Conducerea Primăriei şi a Consiliului Judeţean au inaugurat astăzi drumul de ocolire în nordul municipiului Satu Mare, între DN 19A şi DJ 194. Astfel, camioanele nu vor mai intra în municipiul Satu Mare pe str. Aurel Vlaicu şi str. Bariţiu, având legătură directă pe noul drum, de la fostele grajduri Dorolţ până la fostul poligon de pe str. Bariţiu.

 Primarul Dorel Coica a declarat că a fost necesar acest drum pentru traficul greu întrucât locuinţele de pe artera principală erau distruse se trepidaţiile produse de camioane.

“Investiţia este realizată prin eforturi proprii. Făcând economii pe alte paliere aproape am reuşit să finalizăm această linie. Valoare este de aproximativ un milion euro. Evităm astfel traversarea de către camioane a anumitor cartiere. Cetăţenii vor fi cei mai fericiţi pentru că de multe ori seara se întâmplau raliuri, mergeau cu 70-80-100 km/h. Au fost multe incidente, li s-au crăpat pereţii,  s-au spart geamurile, oamenii au fost nemulţumiţi. Este cadoul pe care Primăria îl face cetăţenilor din această zonă de 1 Decembrie, Ziua Naţională a României“, a declarat primarul.

Lungimea drumului este de 2,9 km și a costat 4,2 milioane lei, garanția fiind de patru ani. Execuția a durat şapte luni.

Investiția încă nu este finalizată, mai sunt de efectuat lucrări la unele intrări în câmp și la șanțuri, dar până la primăvară vremea nu permite efectuarea acestora.

De acum, fiecare TIR care vine dinspre vama Petea trebuie să o ia pe noul drum. Din Botiz cei care doresc să meargă spre Maramureș sau Halmeu vor vira la stânga iar cei care merg către Oradea sau Zalău intră în oraş pe str. Botizului, traversează podul Decebal, trec pe b-dul Cloşca.

Președintele Adrian Ștef s spus că este o primă variantă foarte bună de ocolire noul drum, până când se va finaliza centura de ocolire și al treilea pod. Potrivit acestuia, în momentul de față se poate da startul licitației pentru executarea lucrării și exproprieri, documentația fiind finalizată.

Vicepreședintele Mircea Govor l-a felicitat pe primarul Dorel Coica pentru această realizare, subliniind că până acum nimeni nu s-a gândit la această soluție deși au existat foarte multe reclamații ale locuitorilor.

 Date tehnice: „Drum de ocolire între DN 19A şi DJ 194”

Proiectant: P.F.A BEREGSZASZY

Executant: S.C. Construcţii Drumuri S.A.

Autorizaţie de construire nr. 403/10.10.2012

Lucrările au început în data de 22.04.2013, iar finalizarea lucrărilor executate în baza contractului a avut loc în data de 20.11.2013

Valoarea lucrărilor executate în baza contractului 4.216.023,36 lei cu TVA.

 Scopul: Construcţia unui drum de ocolire a zonei de Nord a oraşului Satu Mare

 Amplasamentul obiectivului de investiţie „Drum de ocolire între DN 19A şi DJ 194” este în pe raza teritorială administrativă, în intravilan, a Municipiului Satu Mare, între DN 19A ( str. Aurel Vlaicu) şi DJ 194. În continuare până la intersecţia cu DN 19 în localitatea Botiz se va circula pe drumurile judeţene existente.

 Necesitatea acestei investiţiei este dată de faptul că stadiul fizic premergător investiţiei nu permitea realizarea unei legături între drumul naţional DN 19A şi drumul naţional 19, pe traseul de ocolire actual a municipiului Satu Mare pentru traficul de tranzit dinspre frontiera cu Ungaria (Petea) spre judeţul Maramureş.

Prin modernizarea acestui drum,  pe lângă legătura dintre DN 19A ŞI DJ 194  va avea ca  rezultat dezvoltarea acelei regiuni şi scoaterea traficului de marfă ( greu )  de pe străzile Bariţiu, Lăcrămioarei, Aurel Vlaicu.

Prin realizarea acestui  drum, în lungime de 2,976 km,   se desfiinţează traficul de tranzit marfă pe străzile Bariţiu, Lăcrimioarei, Aurel Vlaicu din intravilanul municipiului Satu Mare.

Ca şi caracteristici fizice putem spune că acest  drum are o lungime 2,976 m, cu o lăţime a părţii carosabile de 6 m şi cu acostamente la marginea parţii carosabile.

S-au turnat 3 straturi de mixturi asfaltice însumând 15 cm pe o fundaţie de 40 cm de piatră spartă şi 20 de cm de balast. Acest sistem rutier a fost astfel proiectat pentru  traficul greu şi foarte greu. S-au montat un număr de 4 podeţe tubulare pentru evacuarea apelor şi un număr de 8 podeţe la intersecţia cu drumurile laterale.   Semnalizarea rutieră s-a efectuat atât transversal cât şi longitudinal, prin marcaje cât şi prin indicatoare de circulaţie.

Calitatea lucrărilor efectuate a fost verificată în permanenţă de dirigintele de şantier, dar şi de reprezentanţi ai Primăriei Municipiului Satu Mare.