”Este incredibil ceea ce se întâmplă. Este o bătaie de joc. Cardul funcționează până la ora 10 și după ora 15:30. În rest, sistemul este blocat sau putem procesa o rețetă pe oră. Pacienții trebuie să stea ore în șir la coadă și să aștepte după sistemul informatic. Am anunțat la Colegiul Medicilor, dar problema încă nu s-a rezolvat”, a declarat un medic sătmărean.
De cealaltă parte, directorul Casei Județene de Asigurări de Sănătate, Georgeta Pop, a declarat că sistemul are sincope de funcționare dar lucrurile stau diferențiat.
”În fiecare moment în care se fac upgrade-uri, având în vedere că sunt peste 20.000 de accesări/secundă, mai ales în prima parte a lunii, se întâmplă ca sistemul să aibă erori. În altă ordine de idei, dacă furnizorii de servicii medicale nu lucrează în sistem SIUI și lucrează cu un alt distribuitor de soft, acesta poate da sincope. În cazul în care la un cabinet medical nu se poate accesa sistemul, la alt cabinet sau instituție spitalicească totul decurge normal. Toate aceste sincope sunt transmise zilnic către Casa Națională de Asigurări de Sănătate, care de altfel anunță periodic întreruperea programului pentru up-date sau remedieri”, a declarat Georgeta Pop.