Vama Petea, blamată pentru imaginea dezolantă și serviciile total lipsite de profesionalism pe care le oferă. Șoferii se plâng că la granița cu Ungaria nu fac altceva decât să-și piardă timpul și banii. În ceea ce privesc interesul și investiția, ambele lipsesc cu desăvârșire din acest context.
La granița României cu Ungaria, în Vama Petea, șoferii sunt nevoiți să aștepte ore în șir pentru a putea traversa.
“În Vama Petea, mașinile de mare tonaj au la dispoziție o singură artera pe sensul de ieșire din țară. De la începutul anului și până în prezent, pe-aici au trecut aproape 22 de mii de camioane, ceea ce înseamnă o medie de peste 300 de tiruri/zi”, a relatat Izabela Jurasko pentru Digi 24.
Infrastructura deficitară le provoacă șoferilor numai pagube. Aceștia se plâng că în vama Petea pierd atât timp, cât și bani. Gabriel Pocol, un șofer ce traversează săptămânal granița a declarat pentru Digi 24 că, săptămânal, așteaptă 4-5 ore la rând. Uneori chiar mai mult.
“Am ajuns după-masa la ora 3 și am plecat dimineață, pe la vreo 2 sau 3. Se adună oboseală, în primul rând, pentru că te obosești mai tare ca și cum ai conduce 9 ore. Să stai pe loc și să te tot miști 10m, 15 m. Ți se termină programul, nu mai poți să mergi”, a mărturisit bărbatul.
Dacă unii învinovățesc sistemul și infrastructura, alți șoferi sunt de părere că autoritățile maghiare sunt vinovate pentru timpul lung de așteptare:
“Ungurii nu prea lucrează. Românul lucrează, dar ungurul nu prea. Dai actele și aștepți 10 minute la un camion. Ar putea să dea pe 2 rânduri: care sunt goi pe o parte și care sunt încărcați, pe alta, dar nu vor.”
Recomandarea polițiștilor de frontieră este ca, înainte să pornească la drum, șoferii să folosească aplicația online prin care pot vedea timpul de așteptare la trecerea graniței.