Este oficial! De săptămâna viitoare încep lucrările efective la Centura Ocolitoare a municipiului Satu Mare. Anunțul a fost făcut astăzi, de coordonatorul lucrării, Mircea Ignat și de reprezentanții municipalității, în cadrul unei conferințe de presă.
Concret, lucrările vor începe luni, 16 iunie, cu două echipe care se vor ocupa de tronsonul de la Hotelul Dana, acolo unde se va construi noul pod peste Someș ce va fi cuprins în Centură. O altă echipă se va ocupa de tronsonul spre Petea, către Someș.
Așadar, se va începe cu realizarea noului pod ce va fi cuprins în Centură și care se preconizează a fi finalizat în aproximativ un an de zile, iar până anul viitor se dorește finalizarea porțiunii Careiului-Petea.
“Centura municipiului Satu Mare este un proiect vital pentru municipiul Satu Mare. Motiv pentru care municipalitatea a acordat tot sprijinul în vederea demarării lucrărilor. După semnarea contractului în 2015, putem spune că ne aflăm acum într-un alt moment cheie în derularea acestei investiții, odată cu demararea lucrărilor. Era și firesc să ne implicăm 100%, municipiul Satu Mare este beneficiarul lucrării, sătmărenii sunt principalii beneficiari ai investiției”, a declarat primarul Kereskenyi Gabor.
Varianta de ocolire a municipiului Satu Mare are o lungime de 19,540 km. Traseul variantei de ocolire se desprinde din DN 19A (km 41+900), acesta fiind km 0+000 al proiectului. Pentru racordarea la reţeaua stradală a Municipiului şi la zona industrială din această zonă, a fost prevăzut un nod rutier complex, care va intermedia transferul fluxurilor de trafic spre şi dinspre Bulevardul Cloşca / DJ 194 şi strada Dorobanţilor.
După traversarea căii ferate, traseul variantei de ocolire se îndreaptă către nord – vest, intersectându-se cu DN 19 (km 128+000) Oradea – Satu Mare. Această intersecţie va fi amenajată denivelat, cu un pasaj superior, asigurându-se şi conexiunea cu DN 19, prin intermediul unui nod rutier, care are prevăzută o intersecţie giratorie, dispusă chiar sub pasajul peste drumul naţional. În continuare, varianta de ocolire traversează râul Someş cu un pod cu lungimea suprastructurii de 651.10 m, inclusiv viaductele de acces la pod, dispus între digurile de apărare ale municipiului. Racordarea la DN 19 (sfârșitul variantei de ocolire) se realizează prin intermediul unei intersecţii giratorii, la nivel.
Conexiunea Variantei de Ocolire a Municipiului Satu Mare cu reţeaua rutieră existentă de interes national şi judeţean se va face prin intermediul a patru noduri rutiere:
1) km 6+140 (conexiune cu Bulevardul Cloşca/DJ 194);
2) km 9+665 (conexiune cu DN 19);
3) km 13+590 (conexiune cu DN 19A);
4) km 16+288 (conexiune cu DJ 194).
Toate nodurile rutiere vor fi illuminate, solutiile de amenajare a nodurilor rutiere vor fi avizate de CNADNR – Serviciul Siguranța Circulației și Direcția Poliției Rutiere.
Centura Municipiului Satu Mare este finanțată din fonduri europene prin Programul Operațional Sectorial de Transport – POS Transport. Valoarea investiției este de 68 milioane de euro + TVA.
Termenul de execuție a lucrărilor este de 18 luni, dar cel mai probabil vor fi exista întârzieri din cauza câtorva probleme cu devierea unor cabluri de înaltă tensiune.