Jonas Samuelson, directorul general al celui mai mare producător european de electrocasnice, a apreciat că decizia va permite diviziei să-şi accelereze creşterea organică şi să obţină capital pentru eventuale achiziţii şi fuziuni.
Divizia de produse profesionale s-ar putea extinde pe piaţa restaurantelor cu servire rapidă, precum şi în America de Nord şi în ţările emergente, a adăugat Jonas Samuelson.
Acţiunile Electrolux au urcat vineri cu aproape 10%, la 234,8 coroane suedeze, cel mai ridicat nivel din mai 2018.
Divizia de produse profesionale este cea mai profitabilă parte a Electrolux, iar anul trecut a raportat un profit operaţional de 1,1 miliarde de coroane suedeze (121,54 milioane de dolari) şi o marjă de profit de 13,1%, mult peste marja de profit de 5,4% înregistrată la nivelul grupului suedez.
Producătorul brandurilor Electrolux, Frigidaire, AEG şi Anova şi-a majorat profitabilitatea în ultimii doi ani printr-o îmbunătăţire a eficienţei şi renunţarea la produsele cu marjă scăzută de profit.
Dar în ultimele trimestre compania suedeză s-a confruntat cu majorarea costurilor cu materiile prime, în special la oţel, ceea ce pune sub presiune marjele de profit.
Vineri, Electrolux a raportat un profit operaţional de 1,96 miliarde de coroane suedeze, peste estimările analiştilor intervievaţi de Reuters – 1,85 miliarde.
Electrolux, companie care vinde maşini de spălat, frigidere şi aragazuri sub mărcile Electrolux, AEG, Zanussi şi Frigidaire, este prezentă în România din 1995 prin divizia de vânzări şi marketing în Bucureşti, precum şi prin fabrica de aragazuri de la Satu Mare, la care deţine 99,52% din acţiuni.
sursa: stiripesurse.ro