PortalSM.ro – Stiri Satu Mare

Harta autostrăzilor lui Ceaușescu. Legături rutiere între toate regiunile și tronson între Cluj și Satu Mare

Nicolae Ceaușescu avea în plan să construiască 3200 de kilometri de autostradă. Harta este întocmită în perioada 1967-1969 de cei mai iscusiți ingineri constructori din România. La revoluția din 1989 România avea 113 kilometri, 96 de kilometri pe ruta București-Pitești și încă 17 kilometri din autostrada spre mare.

Fostul dictator își dorea o autostradă care să traverseze sudul țării, de la Timișoara până la Vama Veche, trecând prin București, Alexandria, Craiova și Drobeta Turnu Severin. După 29 de de ani România a reușit contra performanța de a avea aproximativ 800 de kilometri de autostradă. Conform calculelor făcute în 1969, cei 3000 de kilometri de autostradă ar fi costat România, raportat la standardele de cost de atunci, aproximativ 19 miliarde de euro.

Un alt proiect de pe vremea comuniștilor prevedea legarea Moldovei de Muntenia, printr-o autostradă pe traseul Suceava-Bacău-Focșani-Buzău-Ploiești și mai departe spre granița cu Ucraina, atunci Uniunea Sovietica. Autoritățile de acum vor sa realizeze pe același traseu un drum expres numit Siret Expres, alcătuit din mai multe tronsoane. Acestea ar costa aproximativ 2,4 miliarde de euro.

La categoria ,,autostrăzi de hârtie” transformate în drumuri-expres care nu există avem proiectul comunist ce lega Clujul cu Satu Mare și ajungea la frontiera cu URSS.

,,Planul de autostrăzi n-a fost doar meritul «Epocii de aur». România avea încă dinaintea celui de Al Doilea Război Mondial un plan de autostrăzi. Existau înca din perioada interbelică proiecte de infrastructură, puse mai târziu în practică de Nicolae Ceaușescu, cu sau fără o contribuție proprie la îmbunătățirea lor”, a explicat, pentru „Adevărul”, profesorul universitar doctor Constantin Augustus Bărbulescu, decanul Facultății de Științe Socio-Umane din cadrul Universității din Pitești.

În momentul de față topul țărilor cu cele mai multe autostrăzi este condus de Spania, care are peste 16.500 de kilometri de autostradă, Germania cu 13.000 de kilometri, iar Franța a construit puțin peste 12.000. România are 806 kilometri.

Sursa: cars.ro

 

 

Exit mobile version