Spitalul Județean Satu Mare reacționează după ce fostul manager al unității, Marcela Papici, a acuzat modul în care sunt scoase anumite posturi la concurs. Conducerea SJU a precizat că în perioada stării de alertă nu se pot organiza concursuri, ,,conform art.27 alin.3 din Legea nr.55/2020.”
Redăm, integral, precizările făcute de conducerea Spitalului Județean Satu Mare:
,,Recrutarea personalului atât pe perioada Stării de Urgență cât și a Stării de Alerta în care ne aflam la data prezentei, se desfășoară fara concurs, pe durată determinată ce nu poate depăsi 30 de zile de la data încetării Stării de Alertă conform art.27 alin.1 din Legea nr.55/2020, respectiv: “Instituţiile şi autorităţile publice pot angaja personal fără concurs, în funcţie de nevoile determinate de prevenirea şi combaterea situaţiei care a generat starea de alertă şi exclusiv pentru activităţi legate de aceasta, pentru o durată determinată, ce nu poate depăşi 30 de zile de la data încetării stării de alertă.”
În această perioadă (Stare de Alertă) nu se pot organiza concursuri conform art.27 alin.3 din Legea nr.55/2020 respectiv: “Pe durata stării de alertă, în instituţiile şi autorităţile publice se suspendă orice tip de concurs pentru ocuparea posturilor sau funcţiilor vacante şi temporar vacante, cu excepţia celor prevăzute la alin. (1) şi (2), precum şi la art. 11 şi 12. “
În consecință anunțul publicat în data de 31.08.2020 privind angajarea pe durată determinată a postului de Economist IA nu este un anunț pentru scoaterea postului la concurs, este un anunț pentru angajarea unui economist așa cum prevede legislația în vigoare. Selectarea dosarelor se va face de către comisia de selecție, constituită prin decizie managerială.”
CITEȘTE ȘI: