Ministrul Transporturilor şi Infrastructurii, Cătălin Drulă, a prezentat vineri, în cadrul primei sale conferinţe de presă, de la învestire, proiectele de infrastructură care vor fi finalizate în acest an şi acelea care vor intra în execuţie. Printre proiectele ce vor fi finalizate în acest an se numără și Centura municipiului Satu Mare.
Ministrul Transporturilor nu are așteptări mari pentru autostrăzi anul acesta și spune că vor fi gata cel mult 54 de kilometri. Acesta vine însă cu o soluție: construcția de drumuri expres, varianta mai ieftină a autostrăzilor. Primele porțiuni sunt deja în lucru și vor fi inaugurate anul acesta. Este vorba de variantele ocolitoare ale unor orașe: Satu Mare – 20 de kilometri, Slatina – 21 de kilometri, Mihăilești – 3 kilometri și drumul de intrare în România de la Vama Giurgiu – 6 kilometri.
Proiecte ce vor fi terminate în 2021:
– Lotul 2 al Autostrăzii Sebeş – Turda, ultimii 29 km din acest proiect;
– proiect de autostradă cu patru benzi Ungheni – Târgu Mureş, de 10 km;
– drum Expres Craiova – Piteşti, tronsonul 2 de 42 km, segmentul care ocoleşte Slatina şi Balş;
– drum Expres la Giurgiu între Vama Giurgiu şi DN 5, de 4 km;
– reluarea lucrărilor abandonate la Centura Mihăileşti;
– centura oraşului Satu Mare, 12 km în regim de drum expres (platformă de 22 m, în loc de 26 m în cazul unei autostrăzi, are o bandă de acostament, dar nu are o bandă de urgenţă completă);
– DN76 Deva – Oradea, aflat în lucru de 9-10 ani, ultimii 44 km;
– Pasajul Mogoşoaia, pe Centura Bucureşti;
– lotul Cheţani – Câmpia Turzii, care tehnic ar putea fi finalizat în 2021, însă antreprenorul întâmpină dificultăţi financiare.
Ca să aibă bani și timp de mai multe drumuri expres, noul ministru a anunțat că nu vrea să mai lărgească drumurile naționale din localități. „Nu putem avea soluții să lărgim la 4 benzi prin mijlocul satelor. Putem construi la costuri mai mici drumuri expres în afara localităților. Nu se poate să circuli, radare, riscuri accidente, stres pentru șoferi și localnici. Lucrări dificile.”