Biblioteca Judeţeană Satu Mare încă nu s-a mutat în noul sediu cumpărat de Consiliul Judeţean deşi a trecut un an de la achiţionarea fostului mall Ankora, de pe str. Iuliu Maniu.
Conducerea Consiliului Judeţean a fost astăzi, la faţa locului pentru a “evalua lucrările necesare în vederea mutării”.
Postarea Consiliului Judeţean, pe Facebook:
“Președintele Consiliului Județean Satu Mare, Pataki Csaba , vicepreședintele Cristian Valer Beseni, administratorul public, Kovács Máté, directoarea Direcției Arhitect Șef, arhitect Noemi Gyüre Rotariuc și arhitectul Tiberiu Botezan, directorul Direcției Tehnice, Ioan Șereș și directorul Direcției de Administrație Publică, Oana Pârcălab au efectuat astăzi, împreună cu directorul executiv al Bibliotecii Județene Lacrima Istrauan, o vizită de lucru la imobilul de pe strada Iuliu Maniu, nr. 2 (clădirea Ankora), unde va funcționa sediul central al Bibliotecii Județene.
Scopul vizitei de lucru a fost pregătirea tehnică în vederea dării în administrare, Bibliotecii Județene Satu Mare, a clădirii de către Consiliul Județean Satu Mare. Totodată, astăzi au fost evaluate lucrările necesare în vederea mutării fondului de carte și a personalului într-un spațiu adecvat noii destinații.
Specialiștii instituției pregătesc proiectul de hotărâre în care să se aprobe darea în administrare a clădirii de către Biblioteca Județeană și sumele necesare pentru lucrările de recompartimentare și amenajare a spațiului”.
Postarea Consiliului Judeţean din august 2020:
“Președintele Consiliului Județean Satu Mare a semnat astăzi contractul de vânzare-cumpărare al imobilului de pe strada Iuliu Maniu nr. 2, în care va funcționa Biblioteca Județeană.
Consiliul Județean a cumpărat imobilul cu suma de 11,9 milioane de lei, proiectul privind achiziția clădirii fiind aprobat de consilierii județeni în cadrul ședinței ordinare a lunii iulie.
“Până nu demult, achiziționarea unei clădiri pentru mutarea bibliotecii părea a rămâne doar o promisiune a tuturor administrațiilor locale post-decembriste. În urmă cu 4 ani mi-am luat și eu acest angajament pe care am reușit să-l materializez astăzi, odată cu semnarea acestui contract. Prin această reușită oferim sătmărenilor dreptul de a avea acces la informație de calitate și evenimente culturale într-un spațiu mai larg, mai bine structurat și cu dotări moderne, economisind în același timp bani prin eliminarea chiriei”, a declarat Pataki Csaba.
Fostul proprietar are obligația să predea imobilul, liber de orice sarcini, în maximum 60 de zile calendaristice de la data perfectării contractului de vânzare-cumpărare. După această perioadă urmează să se efectueze lucrări de reamenajare a spațiilor interioare, astfel încât acestea să corespundă noii destinații a clădirii, iar bunurile și colecțiile aflate în patrimoniul bibliotecii vor fi transferate în noul imobil”.