Asociaţia Pro Infrastructură afirmă, miercuri, după ce s-au înregistrat în trei zile 24 de decese în accidente rutiere, că există o soluţie simpla şi ieftină de a separa sensurile şi a evita astfel de carnagii, respective separatoarele de sens.
,,Opt din cele 24 de victime din acest weekend au fost înregistrate în ciocnirea frontală de pe DN2. Aşa cum API a atras atenţia în repetate rânduri, pe DN2 şi alte drumuri de 13m lăţime, există o soluţie simpla şi ieftină de a separa sensurile şi a evita astfel de carnagii: 2+1 alternativ. Ba mai mult, ea a fost implementată parţial pe cei 10 km dintre Sineşti şi Moviliţa, cu rezultate excelente: zero decese în mai bine de doi ani. De ce nu este generalizată această soluţie pe DN2?! Un posibil răspuns: scade viteza bizonilor (şi a celor cu girofar), deşi viteza medie în ansamblu creşte”, au scris, miercuri, pe Facebook, reprezentanţii Asociaţiei Pro Infrastrctură.
Reprezentanţii asociației cer o analiză serioasă a reţelei DN în vederea identificării zonelor unde se pot separa sensurile fără costuri majore, cu segmente pentru depăşire fără a intra pe contrasens.
În weekend-ul trecut, 24 de personae şi-au pierdut viaţa în accidente rutiere, iar România este pe primul loc în Europa la numărul de decese prin accidente rutiere.