Ketchup cu peste 71% apă drept ingredient principal sunt la vânzare în marile magazine, titrează profit.ro. InfoCons a realizat un studiu pe baza etichetelor produselor tip ketchup marcă proprie ce se regăsesc pe piața din România.
În total au fost analizate 14 de produse de la Carrefour România SA, Lidl Discount SRL, Auchan România SA, S.C., Profi Rom Food S.R.L. Kaufland Romania SCS, Selgros Cash&Carry SRL, România Hypermarche SA și Penny Market SRL.
Ca urmare a centralizării și analizării informațiilor ce se regăsesc pe etichetele produselor au rezultat:
- 71,42% din produsele care au făcut obiectul acestui studiu, au ca ingredient principal apa. Ingredientele sunt menționate pe eticheta în ordine descrescătoare, astfel că primul ingredient menționat pe etichetă se află în cea mai mare cantitate;
- 57,14% din produsele studiate au al doilea ingredient zahărul sau siropul de glucoză;
- De asemenea, 42,85% din produse nu menționează proveniența ingredientului principal, deși aceasta trebuie menționată obligatoriu conform Regulamentului 1169/2011.
Din punct de vedere al aditivilor alimentari regăsiți în ketchup marcă proprie:
- 57.14% din produse au în compoziție E-uri (aditivi alimentari);
Numericul de aditivi alimentari variaza intre 0 – 3:
- 28,57% din produse au în compoziție 3 E-uri;
- 28,57%din produse au în compoziție 2 E-uri;
- 42.85% din produse nu au în compoziție E-uri.
Din punct de vedere al tipurilor de aditivi alimentari regăsiți frecvent în ketchup situația se prezintă astfel:
- 57,14% din produsele studiate au avut în componență sorbat de potasiu (E202);
- 42.85% din produsele studiate au avut în componență benzoat de sodiu (E211).
Sursa: profit.ro