PortalSM.ro – Stiri Satu Mare

Tată cu copil la Urgență în Satu Mare. Asistenta de la triaj: „Aici se intră cum vreau eu”

Un bărbat din județul Satu Mare, tatăl unui copil în vârstă de 1 an și 8 luni, a ajuns cu copilașul la Unitatea de Primiri Urgențe din municipiul Satu Mare în urma unei iritații pe piele. Bărbatul spune că, în ciuda faptului că medicul s-a comportat ireproșabil cu el și cu copilul, a avut o experiență foarte urâtă din cauza unei asistente de la triaj. 

Bărbatul este stabilit împreună cu familia în Marea Britanie, acolo unde, spune el, nu a întâlnit niciun spital în care să se vorbească pe acest ton și să se comporte așa cu un pacient.

Redăm integral relatarea tatălui, transmisă către PortalSM:

„Am avut o experiență foarte urâtă la UPU SATU MARE. Am ajuns la UPU SATU MARE la ora 11.40 dimineața. Băiețelul meu de 1 an și 8 luni mi-a făcut o iritație severă pe piele și aveam nevoie de părerea unui pediatru . Ajung în față la UPU , cu soția iar cel de la pază ne oprește și ne întreabă dacă avem mască. Am spus ca nu avem,  iar el îmi dă o mască; eu îi spun ca suntem doi și avem nevoie de 2 măști, dar a refuzat pe motivul ca nu avem voie sa intram ambii părinți cu copilul la urgențe, ci doar unul (ceva ce nu am mai întâlnit niciunde ) . Am înțeles, eu am intrat iar soția a rămas în fața spitalului . Ajuns la recepție, la asistentele din triaj , ma îndrept către ghișeu.

– Bună ziua!

– Bună ziua! ( doamna asistenta pe un ton sictirit și MASCA PE BĂRBIE)

– Baiatul meu a făcut o iritație urâtă pe piele și aș vrea să îl vadă un dermatolog sau un pediatru .

– Dermatolog?? ( aproape strigând). Credeți că noi avem dermatologi în spital când vrea toată lumea? E duminica astăzi!!

– Am înțeles, atunci vreau sa îl vadă cineva  Putea sa îmi spună frumos acest lucru și înțelegeam, nefiind nevoie să folosească acel ton de mahala.

– Dați-mi certificatul de naștere al copilului ! ( același ton sictirit)

– Din păcate nu am certificatul copilului la mine, fiind în concediu în România.

– Păi, și cum vii la spital fără certificatul de naștere? (același ton urat)

Încercând să rămân calm, îi spun ca e posibil să am o poză în telefon cu certificatul. După 5 minute am găsit poza, dar dat fiind faptul ca băiețelul s-a născut în Londra UK , aveam în telefon doar certificatul de naștere englezesc. Merg la ea și ii spun pe un ton frumos și calm, că am găsit poza cu certificatul, dar este cel englezesc.

– E bun și ăla! Dă-mi telefonul ! (mai avea puțin și ma bătea doamna).

– Si ce să înțeleg eu din poza asta ?

– Vă traduc eu, nu este nici o problema.

– Bine. Spuneți-mi data nasterii si numele baiatului ! (doamna deja nervoasă)

Îi spun data nașterii și numele băiatului, și îmi spune sa aștept ca cineva o sa vina sa ma preia. ( ora 12)

Mai erau în fata mea trei doamne cu trei copilași. După o oră jumate de așteptat în hol, în căldură bineînțeles, observ ca din cele trei doamne doua au intrat, una mai era în așteptare cu copilașul, dar… lumea tot venea cu copii, vorbeau cu acea doamna din triaj, și intrau direct. Văzând asta, am mers la ea, și pe un ton frumos am întrebat-o (ora 13:30 copilul plângea și suspina la mine în brațe. Doamna stătea pe Facebook):

– Nu vă supărați, pe ce baza se întra aici? Pentru ca vad că au intrat o grămadă în fața mea, eu așteptând de o ora jumate.

– PĂI CE CREZI??? CĂ AICI SE INTRĂ ÎN ORDINEA ÎN CARE AJUNGI ? AICI SE INTRA CUM VREAU EU!! CĂ EU STIU CAND E GRAV SI CAND NU! ( țipând la mine cu masca sub bărbie). Atunci am izbucnit!

– Lumea stă și așteaptă cu ore cu copiii în brațe în căldură, și așa vă comportați? Țipați la pacienți?

– Vii din afară și crezi că le știi pe toate! ( îmi zice ea)

– Afară nu am întâlnit pe nimeni în niciun spital sa vorbească pe acest ton, și sa se comporte așa cu un pacient ( și am umblat în câteva spitale )

– Așteptați, și intrati când va spun eu ! (îmi spune ea) Îi spun să poarte mască corespunzător cand vorbește cu un pacient , dar a țipat la mine că să nu îi spun eu cum să poarte masca. Țin sa specific ca era o doamnă îmbrăcată în rosu, colegă cu doamna (nervoasă) care era foarte drăguță, vorbea foarte frumos cu mine. A venit și la băiețel când plângea (deci se poate sa fim și drăguți). Toată lumea care aștepta, mă aproba și era de acord cu cele spuse! Într-un final , la 13.45 am fost chemat înăuntru, și vreau să îi mulțumesc domnului doctor pentru ajutor. A fost foarte dragut cu noi, a vorbit foarte frumos , mi-a explicat totul in legătura cu băiețelul! MULTUMIM DOMNULE DOCTOR! Dar pentru dumneavoastră “stimata doamnă” SĂ VĂ FIE RUȘINE!!!! Degeaba avem doctori buni, care sunt foarte atenți cu pacienții și își fac meseria cum pot ei mai bine, dacă la recepție puneți câte un personaj de acesta care strica toată imaginea spitalului. Rușine!”