PortalSM.ro – Stiri Satu Mare

Primăria Satu Mare reacționează după acuzațiile de plagiat și vine cu răspunsuri punctuale

Având în vedere declarațiile domnului deputat Radu Panait, apărute în spațiul public și în presa locală, Primăria Municipiului Satu Mare își exprimă, în cele ce urmează, punctul de vedere:

,,Referitor la acuzațiile nefondate și false aduse de către deputatul USR, Radu Panait, privind aplicația CityPortal, dezvoltată de Primăria Municipiului Satu Mare, facem următoarele precizări:

  1. City Portal este dezvoltat de Primăria Municipiului Satu Mare și este parte integrantă din proiectul ,,Digitalizare, eficiență, transparență pentru cetățeani”, finanțat din fonduri europene și depus în ianuarie 2020. Contractul de finanțare a fost semnat în luna mai 2020.
  2. Proiectul dezvoltat este un sistem integrat de management al documentelor, care acoperă tot fluxul intern de înregistrare, emitere, arhivare documente în format electronic , cu posibilitatea utilizării semnăturilor electronice. Platforma de sesizări este doar o parte din acest proiect. Portalul de sesizări online se adresează cetățenilor, iar sesizările ajung direct la serviciile de specialitate, care sunt în măsură să rezolve problemele semnalate
  3. Platforma www.satu-mare.org, despre care s-a pretins că ar fi dezvoltată de domnul deputat Radu Panait, lansată în 2021 în Satu Mare, a fost de fapt dezvoltată de către https://www.mysociety.org/ , un grup non-profit înființat în 2003 în Marea Britanie. Codul sursă al aplicației este disponibil pe github (https://github.com/mysociety/fixmystreet), unde oricine are posibilitatea de a utiliza platforma, ceea ce domnul deputat a și făcut.
  4. Cetățenii care trimit sesizări prin intermediul portalului www.satu-mare.org își dau consințământul prelucrării datelor cu caracter personal și transmit sesizările către site-ul domnului deputat Radu Panait, și nu către Primăria Municipiului Satu Mare. Aceste sesizări sunt transmise apoi Primăriei Municipiului Satu Mare de către deputatul Radu Panait, acesta îndeplinind rolul de ,,intermediar”.
  5. Primăria municipiului Satu Mare nu avea de ce să ”plagieze” satu-mare.org, o platformă ineficientă. Drept dovadă a ,,eficienței” platformei www.satu-mare.org, pe adresa Primăriei Satu Mare au ajuns doar 38 de sesizări din municipiul Satu Mare în anul 2021 și 34 de sesizări în 2022. În condițiile în care, la Primăria municipiului Satu Mare sunt înregistrate zilnic peste 20 de sesizări
  6. Eficiența prin digitalizare poate fi atinsă doar prin integrarea platformelor, a aplicațiilor utilizate și prin regândirea proceselor interne, nu prin utilizarea unor proiecte de sine-stătătoare.
  7. Pentru ca sesizările să ajungă la Primăria Municipiului Satu Mare și să fie rezolvate, cetățenii pot sesiza online problemele apărute pe raza municipiului Satu Mare ÎN MOD DIRECT. Vă rugăm să accesați cu încredere CityPortal la următorul link: https://portal.primariasm.ro/ , contribuind astfel la dezvoltarea orașului.

CITEȘTE ȘI: