Românii au făcut plăți cu cardul de 5 milioane de euro, de Black Friday. Cele mai multe tranzacţii s-au realizat în supermarketuri şi în magazine alimentare, unde românii au cheltuit aproape două milioane de euro într-o singură zi, scrie Agerpres, citat de Digi24.
Unul dintre cei mai mari furnizori de servicii şi tehnologie de plată a centralizat datele și a tras linie: românii au făcut 190.000 de tranzacții și au cumpărat de 5 milioane de euro, mult peste nivelul anului 2021. Comparativ cu evenimentul de shopping anterior, românii au cheltuit cu 43% mai mult decât în 2021, când valoarea plăţilor cu cardul a fost în jur de 3,4 milioane de euro (17.006.190 lei).
Cele mai multe tranzacţii s-au realizat în supermarketuri şi în magazine alimentare, unde românii au cheltuit aproape două milioane de euro într-o singură zi (9.504.384 lei). În ierarhie urmează magazinele de bricolaj şi materiale de construcţii unde s-au cheltuit 800.000 de euro (4.057.565 lei), aproape dublul sumei cheltuite anul trecut de “Black Friday” (+47%).
Potrivit sursei citate, valoarea plăţilor online a înregistrat o creştere de 64%, faţă de ediţia anterioară a “Black Friday”, în timp ce numărul tranzacţiilor s-a majorat cu 30%.
,,Practic, acest lucru arată că românii au cheltuit online o sumă medie mai mare decât anul trecut, când aceasta era de 321 de lei, ajungând la 403 lei, de Black Friday 2022. Cele mai multe tranzacţii s-au făcut în magazinele cu articole sportive, urmate de cele cu produse pentru animalele de companie. Valoarea tranzacţiilor online a fost foarte apropiată, românii cheltuind, în medie, 300 de lei pe articole sportive şi 287 de lei pe produse pentru prietenii lor necuvântători. Românii au câştigat încredere în instrumentele de plată digitale, realizând şi tranzacţii online cu valori foarte mari. Au cumpărat, de exemplu, haine în valoare de peste 8.000 de lei, un ceas de peste 5.000 de lei sau telefoane de peste 1.800 de lei”, se precizează în analiza de specialitate.