Prefectul Radu Roca a primit în audiență un cetățean din municipiul Satu Mare care a depus la Instituția Prefectului județul Satu Mare o plângere referitoare la modul de gestionare a relației cu consumatorii clienți ai Electrica. În urma înregistrării plângerii, prefectul l-a invitat pe petent la o discuție clarificatoare. Astfel, s-a concluzionat că procedura referitoare la emitere-comunicare-scadențe de plată este una anevoioasă și presupune încadrări nereale cu privire la termenele de achitare, respectiv punere în aplicare.
Având în vedere rolul de mediator a Instituției Prefectului a fost solicitat și punctul de vedere al conducerii Agenției AFEE Satu Mare exprimată în cadrul discuțiilor de către directorul acesteia. În urma discuțiilor purtate s-a căzut de acord ca să se emită un punct de vedere în scris de către AFEE Electrica Satu Mare către petent și se va lua legătura cu Regionala Electrica Distribuție Cluj pentru modificarea procedurilor de comunicare cu clienții.
,,Nu mi se pare firesc să se emită preaviz de deconectare în perioada scadenței plății. De exemplu, factura emisă la 09.06.2023 cu scadența la 24.06.2023 a fost predată serviciului de curierat pe data de 29.06.2023, iar termenul de predare era de opt zile. În aceste condiții cetățeanul s-a trezit cu deconectarea de la rețeaua electrică. Am convingerea că procedura va fi analizată de factorii responsabili și se va găsi o soluție pentru ambele părți”, a spus prefect Radu Roca.