Ministrul Transporturilor, Sorin Grindeanu, a prezentat situatia drumului expres al Nordului, aratând ca tronsonul Oar-Satu Mare este în licitatie, iar probleme ar fi pe zona dintre Bistrita si Suceava deoarece cei care lucreaza acolo nu se înscriu într-un ritm multumitor. El a anuntat ca se poate ajunge chiar la rezilierea acestui contract daca lucrurile nu se vor schimba.
“Avem urmatoarea abordare pe tot ceea ce înseamna acest drum expres al Nordului si aceasta este de tipul urmator si as vrea sa discutam de întreg traseul. Vorbim prima data de Oar – Satu Mare, care este în licitatie în acest moment. Deci avem un segment în licitatie. A doua bucata, de la Satu Mare la Baia Mare, este un protocol prin care s-a descentralizat si a mers catre autoritatile locale, în speta catre Consiliul Judetean. De la Baia Mare pâna la Bistrita vorbim de doua tronsoane, pâna la Dej si de la Dej la Bistrita si aici asteptam studiul de fezabilitate sa fie finalizat undeva în septembrie”, a afirmat ministrul Transporturilor.
El a adaugat ca este nemultumit de cei care lucreaza pe tronsonul Bistrita-Suceava.
”Si acum vine partea de la Bistrita spre Suceava, unde, din pacate, cei care fac studiul de fezabilitate nu se înscriu într-un ritm care sa ne multumeasca, si anume, în aprilie trebuie sa predea acest studiu de fezabilitate, dupa ce s-a mai prelungit de doua ori. Chiar îmi aduc aminte ca undeva la începutul anului 2022 la Consiliul Judetean au venit si ne-au explicat cât de vitezi sunt si cât de repede pot sa faca acest studiu de fezabilitate. Sa stiti ca nu am niciun fel de tresarire, daca nu se înscriu, dincolo de penalitati, sa intram într-o zona prin care putem sa reziliem acest contract”, a explicat Sorin Grindeanu.
El a mentionat ca s-au reziliat contracte cu constructori care nu si-au facut treaba.
“Am reziliat, s-au scurtat foarte mult termenele pentru ca am reusit sa schimbam si legea din acest punct de vedere si au intrat constructori care stiu sa se tina de aceste termene. Asta înseamna ca nu mai avem de ce sa ne încurcam în companii de acest tip, ba mai mult decât atât, intra pe lista neagra si nu vor mai câstiga nicio licitatie finantata din bani publici în România. Daca îsi asuma aceste lucruri, o fac pe pielea lor”, a mai declarat ministrul Transporturilor.