Razii ale poliţiştilor în baruri. Lucrătorii Biroului Siguranța Școlară din cadrul Inspectoratului de Poliție Județean Satu Mare împreună cu cei din cadrul Poliției Municipiului Satu Mare – Biroul de Ordine Publică-Compartiment Proximitate, au acționat în baza unui plan comun de acțiune privind prevenirea și combaterea absenteismului școlar în zona unităților de învățământ preuniversitar din municipiul Satu Mare
Prevenirea absenteismului școlar este esențială pentru asigurarea unei educații de calitate pentru dezvoltarea armonioasă a elevilor, fiind necesară adoptarea unor măsuri și strategii eficiente pentru combaterea acestuia.
Astfel, la data de 15 ianuarie a.c., polițiștii sătmăreni au acționat în scopul asigurării unui climat de siguranța publică în incinta și în zona adiacentă unităților de învățământ preuniversitar din județ, precum și pentru prevenirea și combaterea absenteismului și abandonului școlar.
În urma acestor acțiuni, au fost verificate 19 unități de alimentație publică, unde au fost depistați 38 de elevi care absentau de la orele de curs. Cu această ocazie au fost abordate cu elevii teme privind comportamentul acestora în școală și în societate, importanța orelor de curs, prevenirea consumului de tutun și alcool, precum și respectarea reglementărilor școlare, pentru ca aceștia să nu devină autori sau victime ale unor infracțiuni.
Au fost informați directorii unităților de învățământ ai căror elevi au fost depistați, în vederea informării aparținătorilor legali și luării măsurilor care se impun, conform regulamentelor școlare. Administratorilor și angajaților unităților verificate le-au fost reamintite prevederile legale în ceea ce privește servirea minorilor cu alcool, țigări și energizante, dar și a prevederilor Legii nr. 61/1991 R., pentru sancționarea faptelor de încălcare a unor norme de conviețuire socială, a ordinii și liniștii publice.
Polițiștii sătmăreni vor desfășura astfel de acțiuni pe întreaga perioadă a anului școlar și vor realiza discuții regulate cu elevii și părinții, în vederea identificării principalelor probleme cu care se confruntă elevii în mediul școlar, social sau familial, inclusiv pentru reducerea violenței și menținerea unui climat de siguranță în unitățile de învățământ preuniversitar și zona adiacentă acestora.