Ultima actualizare: ieri, 22:11
Naţionale

RCS&RDS nu mai oferă gratis posturile Discovery

RCS&RDS, cel mai mare jucător de pe piaţa de cablu TV, internet fix şi TV prin satelit, a scos săptămâna trecută din grila de bază programele Discovery, vizionarea acestora făcându-se acum contra-cost. 

Canalale Discovery World, Discovery TLC România, Discovery Science, Investigation Discovery pot fi vizionate de clienți numai dacă plătesc o taxă de 7 lei, conform operatorilor din call center. Acești au spus că operatorul nu este obligat să furnizeze aceste canale clienților, ci doar un anumit număr de canale. Astfel, abonați la televiziunea digitală de la RCS&RDS sunt privați de aceste posturi. 

Cei care sună la RCS&RDS sunt întâmpinați de mesajul următor: „În perioada următoare RCS&RDS va reorganiza grila de programe digitale. Din acest motiv câteva posturi TV vor putea fi recepționate numai în format analogic, nu și în cel digital. În cazul în care unul dintre programele dumneavoastră preferate nu mai poate fi recepționat decât analogic puteți face trecerea la acest format utilizând telecomanda televizorului dumneavoastră. Pentru recepționarea acestui post TV în format digital puteți opta pentru pachetul superior de canale digitale”. 

Pe internet a apărut și o petiție împotriva abuzului celor de la RCS&RDS, abonați din întreaga țară cerând reintroducerea canalelor Discovery. 

Compania RCS&RDS este controlată de omul de afaceri Zoltan Teszari din Oradea. Compania nu a mai publicat date despre clienți și rezultate financiare din 2009. Atunci compania avea afaceri totale de peste 500 de milioane de euro. Anul trecut, compania a avut o cifră de afaceri de 480 mil. euro, mai mare cu 15% faţă de 2010. Potrivit Ministerului Finanţelor, la 31 decembrie 2010 RCS&RDS avea datorii totale de 762 mil. euro. Compania trebuie să achite anul acesta un credit de 350 de milioane de dolari, potrivit agenţiei de rating Standard & Poor’s. 

Românii se uită la Discovery Channel

Discovery România a realizat anul acesta un studiu de piaţă pentru a evalua impactul pe care brandul Discovery l-a avut asupra românilor, de-a lungul timpului.

Sondajul de opinie a fost realizat pe un eşantion reprezentativ la nivel naţional, pentru populaţia cu vârste între 18 şi 49 de ani, rezidentă în mediul urban. 

Potrivit studiului, 90% din respondenţi se uită zilnic la televizor, iar 43% dintre ei urmăresc zilnic Discovery Channel, în timp ce majoritatea respondenţilor (90%) urmăresc Discovery Channel cel puţin o dată pe săptămână. De asemenea, bărbaţii urmăresc Discovery Channel mai des decât femeile, potrivit aceluiaşi studiu. 

62% dintre respondenţi consideră că Discovery Channel a avut un efect pozitiv asupra vieţii lor, prin cunoştinţele pe care le-au dobândit urmărindu-l, în timp ce 52% spun că Discovery Channel este “combinaţia perfectă între divertisment şi informaţii”. 17% spun că Discovery este singurul motiv pentru care încă mai au TV/abonament TV, 48% spun că, dacă ar fi o persoană, Discovery Channel ar fi “o combinaţie între un explorator şi un om de ştiinţă”, iar 33% consideră că, dacă ar fi o persoană, Discovery Channel ar fi “un prieten de la care ai ce învăţa”.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.